مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: 221 مدرسه استان اردبیل دانش‌آموزان بین یک تا پنج نفر دارند.
احمد ناصری در حاشیه اعزام کاروان امید به مدارس در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: 244 هزار دانش‌آموز در سالتحصیلی جدید و با شروع مهرماه راهی مدارس می‌شوند که آمار دانش‌آموزان استان اردبیل به نسبت سال گذشته 11 هزار نفر افزایش یافته است.
وی خاطرنشان کرد: 7 هزار نفر از این افزایش دانش‌آموزان در پایه دوازدهم، 3 هزار نفر در مقطع پیش‌دبستانی و ابتدایی و یک هزار نفر نیز در سایر پایه‌ها افزایش جمعیت دانش‌آموزی را شاهد هستیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه در آغاز سالتحصیلی هیچ کلاس بدون معلم نخواهیم داشت، گفت: با شروع سالتحصیلی 24 واحد آموزشی جدید به مجموع فضاهای آموزشی و پرورشی و ورزشی استان اردبیل افزوده خواهد شد.
ناصری ادامه داد: در استان اردبیل 3 هزار و 400 واحد آموزشی وجود دارد که ما در 221 مدرسه استان شاهد پذیرش دانش‌آموزان بین یک تا پنج نفر هستیم.
وی تصریح کرد: عمده مدارس استان حتی مدارس پیش ساخته و تعداد محدود کانکسی از استاندارد و کیفیت مناسب برخوردار است و ما در استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس مشکلی نداریم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: در برخی از مناطق روستایی ساخت واحدهای آموزشی جدید به صرفه نیست و ما در این روستاها که با کمبود دانش‌آموزان روبرو هستیم نسبت به دایر کردن سرویس‌های رایگان برای دانش‌آموزان اقدام کردیم تا در روستاهای همجوار به تحصیل خود ادامه دهند.
ناصری بیان کرد: با آغاز سالتحصیلی 18 هزار و 500 همکار فرهنگی اقدام به تدریس خواهند کرد و به طور متوسط روزانه 50 هزار نفر از اولیا به مدرسه مراجعه می‌کنند که این میزان یک چهارم جمعیت استان اردبیل را به خود اختصاص داده است.
وی اضافه کرد: تا زمانی که اولیای دانش‌آموزان با اعتماد کامل در کنار آموزش و پرورش قرار نگیرند ما با دغدغه‌هایی روبرو خواهیم شد ولی خوشحال هستیم که در سالتحصیلی جاری 80 درصد اولیا با دعوت مدارس پیگیر تحصیل فرزندان خودشان بودند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در مورد سرویس مدارس نیز گفت: کارگروه خاص با مشارکت شهرداری، تاکسیرانی، اتوبوسرانی، پلیس، نمایندگانی از استانداری  سایر دستگاه‌ها در این کارگروه حضور دارند و با تشکیل جلسات هماهنگی مرتب سعی شده تا برای سالتحصیلی جدید سرویس مدارس آماده شود.
ناصری خاطرنشان کرد: با تعیین نرخ و آرم سرویس مدارس و عقد قرارداد مدیران با آژانس‌های مورد تائید از اول مهرماه دانش‌آموزان بدون نگرانی خاص از طریق این سرویس‌ها جابجا شده و ما از خانواده‌ها انتظار داریم حتما از سرویس‌های تعیین شده برای تردد فرزندان خودشان استفاده کنند و به هیچ وجه خارج از این قاعده سرویسی برای فرزندان خود انتخاب نکنند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.