حسین دشتی روز پنجشنبه در گفت گو با ایرنا افزود: در این مدت خیرین و نیکوکاران استان اردبیل با مشارکت در طرح‌های صدقه، زکات، اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد 112 میلیارد ریال به مددجویان و نیازمندان کمک کردند در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 85 میلیارد ریال بود.
وی از افزایش 54 درصدی نذری قربان در سالجاری نسبت به سال گذشته توسط خیرین و نیکوکاران در استان اردبیل خبر داد و اظهار داشت: این درحالی است که میانگین کشوری افزایش نذری قربان 51 درصد بود.
وی بیان کرد: پارسال در عید سعید قربان در استان افراد خیر و نیکوکار سه میلیارد و 560 میلیون ریال به مددجویان و نیازمندان کمک کرده بودند در حالی که این رقم امسال به پنج میلیارد و 500 میلیون ریال افزایش یافته است.
او بیان کرد: این افزایش کمک ها بیانگر این است که مردم نوعدوست استان اردبیل با وجود گرانی‌ و تورم با کمک‌های خود حمایت از فقرا و مستمندان جامعه را وظیفه خود می دانند.
دشتی با بیان اینکه صدقه، زکات و نذورات نیکوکاران بر اساس نیت خیرخواهانه آنها فقط برای مددجویان و افراد نیازمند این استان هزینه می‌شود، گفت: از لحاظ شرعی و قانونی موظف هستیم کمک‌های مردمی را تنها برای رفع مشکلات و گرفتاری‌های خانوار تحت حمایت کمیته امداد در این استان هزینه شود.
وی با بیان اینکه افزایش کمک‌های مردمی به کمیته امداد نشا‌گر حسن اعتماد عمومی به این نهاد است، اظهار کرد: تمامی کمک‌های مردمی در اسرع وقت و بر اساس سیستم نیازسنجی این نهاد در بین اقشار آسیب ‌پذیر استان توزیع می‌شود.
27 هزار و 465 خانوار با جمعیت 48 هزار و 847 نفر در استان اردبیل تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.
6130/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.