فیروز فولادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توسعه کشت محصولات ارگانیک در راستای سیاست کاهش مصرف سموم و جلوگیری از مصرف بی رویه سموم شیمیایی صورت می گیرد.
او اظهار داشت: کارشناسان در تمام مراحل کاشت ، داشت و برداشت محصول بر مسائل مربوط به عمل آوری محصول نظارت دقیق دارند و مجریان مزارع ارگانیک طبق توصیه ها و راهنمایی های کارشناسان نمونه ای از خاک زمین مورد نظر برای کشت را به آزمایشگاه خاک شناسی تحویل می دهند تا میزان دقیق کودهای مورد نیاز تعیین و از مصرف بیهوده و بی رویه کودهای شیمیایی جلوگیری شود.
وی اهداف عمده ای که در کشت ارگانیک دنبال می شود را دستیابی به امنیت غذایی و تولید محصول سالم و با کیفیت و متوسط برداشت سیب زمینی در مزارع ارگانیک را 25 تن در هکتار ذکر کرد.
استان اردبیل در سال های اخیر در زمینه تولید سیب زمینی رتبه اول و دوم کشوری را به خود اختصاص داده و قطب فعال در تولید سیب زمینی کشور است.
استان اردبیل با تولید حدود 800 هزار تن حدود 15 تا 20 درصد سیب زمینی کشور را تولید می کند که از لحاظ کیفیت ، درصد ماده خشک ، وجود کمترین میزان باقی مانده سموم و کود در سطح کشور از جایگاه خاصی در تولید محصول پاک برخوردار است.
سیب زمینی تولیدی اردبیل از لحاظ کیفیت و کمیت قابل رقابت با سیب زمینی های تولیدی کشورهای اروپایی بوده و حتی از لحاظ محتویات نسبت به ارقام اروپایی برتر است.
6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.