مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: تلاش می‌کنیم تا سرانه ورزش استان اردبیل را در مرکز استان و شهرستان‌ها ارتقا دهیم.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، بهرام آقاخانی در نشست مشترک روسا و نائب رئیسان هیئت‌های ورزشی در اردبیل با معاون وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: ما ورزشکاران بانوی توانمندی را در این استان در مسابقات و رویدادهای ورزشی داشتیم که برای این استان افتخار کسب کردند به طوری که برای اولین بار ورزشکاری به نمایندگی از بانوان استان در مسابقات پاراآسیایی در رشته بسکتبال حضور دارد.
وی خاطرنشان کرد: به رغم برخی کاستی‌ها در حوزه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ورزش بانوان از روند رو به جلویی برخوردار بوده ولی همچنان تلاش می‌کنیم تا سرانه ورزشی به ویژه سالن‌ها و اماکن ورزشی بانوان را ارتقا دهیم.
مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: ما تلاش می‌کنیم هم در ورزش همگانی و هم قهرمانی بستر و فضای خوبی را برای ورزشکاران به ویژه بانوان مهیا کنیم که نمونه این فضاها دو سالن ورزشی در گرمی و آراللوی اردبیل است که شاهد افتتاح و بهره‌برداری از آنها هستیم.
در این جلسه رئیس هیئت شمشیربازی استان اردبیل نیز به فعالیت 10 ساله این هیئت اشاره کرد و افزود: در پنج سال اخیر هیئت شمشیربازی استان اردبیل جزو هیئت‌های منتخب کشور معرفی شده به طوری که همواره در حوزه‌های مختلف جزو هیئت‌های برتر بودیم و برای اولین بار شمشیرباز ما در مسابقات آسیایی حاضر شد.
هادی صباغی تصریح کرد: ما به شدت از کمبود سالن به ویژه سالن‌های تخصصی و همچنین تجهیزانت مورد نیاز رنج می‌بریم که امیدواریم در احداث سالن و تامین تجهیزات نظیر تیغ شمشیر که اغلب وارداتی است مسئولان تدبیری بیندیشند.
وی بیان کرد: براساس مصوبه قانونی باید 15 درصد اعتبارات فدراسیون‌ها به هیئت‌های استانی اختصاص پیدا کند که از این مبلغ سالانه کمتر از سه تا 4 میلیون تومان به هیئت‌ها اختصاص می‌یابد که این مبلغ کفاف هزینه‌های جاری را نیز‌ نمی‌کند.
صباغی ادامه داد: ما از استان‌های کم‌برخوردار و فاقد کارخانه‌های بزرگ هستیم و از جهت جذب اسپانسر به جد مشکلاتی را داریم که امیدواریم با نگاه ویژه وزارت به استان‌های مرزی و محروم مشکلات و نارسائی‌ها برطرف شود.
 
تهیه سند توسعه فوتبال و فوتسال در اردبیل
رئیس هیئت فوتبال استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: وزارت ورزش و جوانان رویکرد خوبی را در تخصیص اعتبارات از محل 27 صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده در حمایت از هیئت‌ها پیش‌بینی کرده که این امر انقلاب بزرگی را در حوزه ورزش به ویژه بانوان ایجاد خواهد کرد.
صمد نوتاش بیان کرد: یکی از حوزه‌هایی که باید این مبلغ در آن بخش هزینه شود ورزش بانوان است که به رغم توانمندی ورزشکاران این استان در رشته فوتبال و فوتسال ما قادر به حضور در مسابقات لیگ کشوری نیستیم که پیشنهاد می‌کنیم در کنار تخصیص 27 صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده وزارتخانه 50 میلیون تومان اعتبار ویژه را به این هیئت اختصاص دهد تا دو تیم فوتبال و فوتسال بانوان اردبیل قادر به حضور در مسابقات کشوری شوند.
وی همچنین از تهیه و تدوین سند توسعه فوتبال و فوتسال خبر داد و افزود: با تهیه این سند ورزش فوتبال و فوتسال استان اردبیل در مسیر توسعه عملی و پایدار گام برمی‌دارد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.