به گزارش ایرنا، حسن قبادی روز چهارشنبه در جلسه کمیسیون کارگری بیله سوار افزود: مطالبات کارگران فعال در طرح پایاب سد خدا آفرین چند ماه به تعویق افتاده و شرکت های فعال باید پرداخت مطالبات آنها را تسریع بخشند.
وی با تاکید در تسریع پرداخت مطالبات کارگران اظهار داشت: با کارفرمایانی که نسبت به پرداخت به موقع مطالبات کارگران اقدام نکنند بر اساس قانون کار ، برخورد جدی می‌ شود.
قبادی عنوان کرد: تعداد 10 شرکت در حوزه آب و خاک در حوزه پایاب سد خدا آفرین با جمعیت کارگری هزار و 100نفر در منطقه فعال بوده و عدم پرداخت به موقع مطالبات مشکلاتی را به وجود خواهد آورد که باید رفع شود.
او اضافه کرد: پرداخت به موقع مطالبات توسط کارفرمایان، تهیه شناسنامه کارگری، تهیه دستور کار با محورهای مشخص، پیگیری تقدیر از شرکت ‌های کوشا و فعال در بحث کارگری و اعلام اسامی شرکت‌ ها و کارفرمایان متخلف، دعوت از کارفرمایان ناآشنا به وظایف و توجیه آنها را از وظایف کمیسیون کارگری برشمرد.
فرماندار بیله سوار همچنین توجه به بومی گزینی را اولویت اول شهرستان ذکر کرد و گفت: متاسفانه در سال های گذشته برغم تمام پیگیری های انجام شده این موضوع در شهرستان رعایت نشده و تمایل شرکت ها به نیروهای استان های دیگر و بکارگیری آنها بوده است.
شهرستان بیله سوار در 165 کیلومتری شمال اردبیل واقع است.
3006/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.