به گزارش ایرنا ، مهدی مهدی زاده روز چهارشنبه در همایش استقبال از ماه محرم افزود: برای این طرح تفاهم نامه ای بین اداره کل اوقاف و امور خیریه و اداره کل زندان های استان با هدف کمک به آزادی زندانیان جرایم مالی زندان امضا شده است.
رییس اداره تبلیغات اسلامی خلخال نیز با بیان اینکه تلاش برای خرافه زدایی از آیین های عزاداری نتیجه بخش بوده، گفت: انتظار از اعضای هیات امنای مساجد و مسئولان هیات های مذهبی برگزاری عزاداری ها در شان امام حسین (ع) با پرهیز از پرداختن به مسائل خرافی و انحرافی است.
حجت الاسلام سید محسن محسنی با بیان اینکه فلسفه اصلی قیام عاشورا و امام حسین (ع) احیای فریضه واجب نماز است، افزود: دست اندرکاران برپایی آیین های عزاداری نباید از حضور عزاداران حسینی در مساجد و تعطیلی عزاداری ها در اوقات نماز غافل شوند.
وی اظهار داشت: در حال حاضر 220 هیات مذهبی به ثبت رسیده در این شهرستان زیر نظر مستقیم اداره تبلیغات اسلامی فعالیت دارند که 140 هیات مردان و 80 هیات نیز زنان هستند.
فرمانده انتظامی خلخال هم در این همایش با بیان اینکه دشمن برای ایجاد انحراف و خرافه در آیین های عزاداری تلاش می کند، گفت: از دست اندرکاران برگزاری این آیین ها انتظار دقت و مراقبت از ترفندهای دشمن در کنار رعایت حال مردم و پرهیز از برگزاری این مراسم و ایجاد صدای بلند در ساعات نیمه شب است.
سرهنگ محمد نمازی افزود: با هدف ساماندهی ایستگاه های صلواتی ماه محرم متصدیان این ایستگاه ها ملزم به کسب گواهی صلاحیت فردی از اداره اماکن انتظامی و ارائه آن به شهرداری برای صدور مجوز راه اندازی ایستگاه صلواتی در شهر هستند.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.