ماریا موسوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران ایرنا افزود: 42 حزب در استان اردبیل فعال است و تلاش می شود تا تمامی گروههای سیاسی دارای فعالیت در استان شناسنامه دار شوند.
موسوی ادامه داد: اقدامات اولیه برای راه اندازی خانه احزاب در استان انجام شده است که با این اقدام فعالیت های سیاسی در استان منظم و با برنامه خواهد شد.
وی با بیان اینکه احزاب بازوی توانمند دولت و رابط مردم و مسئولان هستند اضافه کرد: احزاب می توانند مطالبات مردم را به دولت انتقال داده و در تحقق آن تلاش کنند.
او بیان کرد: تعامل خوبی با همه جریان های سیاسی اعم از اصولگرا و اصلاح طلب در استان وجود دارد ودر مواردی جلسات و نشست های دو طیف با هم برگزار شده است.
مدیرکل سیاسی و و انتخابات استانداری اردبیل بابیان اینکه جریان های سیاسی صاحب فکر و اندیشه هستند، افزود: احزاب و تشکل‌ها جزو نخبگان سیاسی جامعه هستند و نقش آنان در تصمیم‌گیری‌ها، تصمیم‌سازی‌ها و ایجاد فضای بانشاط سیاسی حائز اهمیت است.
موسوی اضافه کرد:فعالیت‌های موثر و سالم احزاب و تشکل‌‌های سیاسی در سطح استان می‌تواند توسعه هر چه بیشتر را برای استان با ارائه ایده‌ها و نقطه‌نظرات موثر و سازنده داشته باشد و امید می رود این امر در استان اردبیل تحقق یابد.
وی همچنین با بیان اینکه استان اردبیل درزمره استان های امن کشور است، افزود: سه کمیسیون شورای تامین، کمیسیون کارگری و دانشجویی بطور منظم فعال است و امسال 24 مصوبه در این کمیسیون ها به تصویب رسیده است .
موسوی ادامه داد: با فعال شدن کمیسیون کارگری مشکلات کارگری به حداقل رسیده و و فرماندارن یک روز در هفته از واحد های تولیدی بازدید می کنند.
او بیان کرد: در حوزه دانشجویی هم مشکلات خاصی در استان وجود ندارد و فضای آرام و با نشاطی در دانشگاههای استان حاکم است.
مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری اردبیل با اشاره به موضوع تقسیمات کشوری از ارسال طرح ایجاد شهرستان اصلاندوز جهت تایید و تصویب نهایی به هیات دولت خبر داد.
موسوی گفت: طرح شناخت شهرستان اصلاندوز پارسال به صورت کارشناسی در استانداری اردبیل تهیه و به وزارت کشور ارسال گردید که به دنبال پیگیری طرح، مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور از منطقه بازدید کرد.
وی افزود: پس از تکمیل و رفع نواقص طرح، تغییرات و اصلاحات تقسیماتی در شمال استان اردبیل ضروری تشخیص داده شده و نامه ایجاد شهرستان اصلاندوز با امضای وزیر کشور برای تصویب و تایید و طی مرحله نهایی به هیات دولت ارسال گردید.
وی ادامه داد: امیدواریم با تایید و تصویب این طرح در هیات دولت، شاهد برداشتن گامی دیگر در راستای توسعه شمال استان باشیم.
مدیرکل سیاسی و و انتخابات استانداری اردبیل با بیان اینکه مقدمات برگزاری انتخابات در اردبیل شروع شده است افزود: در نیمسال دوم برای بستر سازی انتخابات ورود پیدا می کنیم تا نقاط ضعف شناسایی و برای تقویت آن اقدام شود .
7110/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.