به گزارش ایرنا ، احمد قنبری روز یکشنبه در جلسه بررسی عوامل افزایش آسیب های اجتماعی در جامعه افزود: استفاده نادرست و غیرمتعارف همراه با سوء استفاده افراد سود جو و فرصت طلب از فضای مجازی همچون انتشار عکس و تصاویر افراد در این فضا با هدف سوء استفاده مالی و یا اخلاقی ، روابط نامشروع ، اعتیاد ، فقر مالی و ازدواج دختران در سن پایین از جمله عوامل افزایش آسیب های اجتماعی تهدید کننده جامعه همچون خودکشی است.
او با بیان اینکه عوامل خودکشی در جوامع مدام در حال تغییر است، گفت: بررسی علل این آسیب اجتماعی خطرناک با کاربردی کردن راهکارهای پیشگیرانه از جمله برگزاری کلاس های آموزش خانواده در مدارس ، دانشگاه ها و کارگاه های آموزشی در محیط های کار ، سطح آسیب های اجتماعی را کاهش خواهد داد.
وی با تاکید بر لزوم افزایش شدت برخورد با اشاعه دهندگان مفاسد اجتماعی در جامعه از جمله افرادی که با نیت سود جویی دست به انتشار عکس و تصاویر افراد در فضای مجازی می زنند، افزود: بسیاری از افردی که تصاویر آنها در فضای مجازی منتشر شده اقدام به خودکشی کرده اند.
وی همچنین اظهار داشت: افزایش آگاهی از نحوه استفاده درست از امکانات ارتباط جمعی و شبکه های اجتماعی و ایجاد امید در بین افرادی که دچار افسردگی روحی هستند از گسترش آسیب های اجتماعی پیشگیری می کند.
قنبری از تشکیل کارگروه شناخت عوامل افزایش آسیب های اجتماعی در خلخال خبرداد و گفت: در این کارگروه از نظرات کارشناسی صاجب نظران ، روانشناسان و اساتید دانشگاه بصورت کاربردی استفاده خواهد شد.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.