مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: تاکنون 874 نفر کارورز برای آموزش‌های مهارت‌های اشتغال جذب کردیم تا این تعداد مهارت و توان اشتغال خود را افزایش دهند.
قاسم رحیمی در حاشیه تجلیل از کارآفرینان و تعاونی‌ها برتر استان اردبیل در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: در یک سال اخیر 873 واحد پذیرنده کارورز با ما همکاری داشتند تا نسبت به جذب این فارغ‌التحصیلان دانشگاهی که فاقد مهارت بودند اقدام کنند.
وی به دو سال معافیت بیمه سهم کارفرما بعد از 6 ماه گذراندن دوره آموزشی به عنوان مشوق در اجرای این طرح اشاره و خاطرنشان کرد: پرداختی کمک هزینه آموزشی توسط دولت به مدت 6 ماه برای واحدهای پذیرنده کارورز در نظر گرفته شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل ادامه داد: در پنج سال اخیر 2 هزار و 700 مجوز در حوزه مشاغل خانگی صادر شده است.
رحیمی میزان تسهیلات پرداخت شده را در این مدت در حوزه مشاغل خانگی 16.7 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: نرخ بهره این تسهیلات چهار درصد و مدت بازگشت تسهیلات مشاغل خانگی 5 ساله است.
وی در مورد آخرین وضعیت اشتغال پایدار فراگیر نیز بیان کرد: تعداد طرح‌های اشتغالزای پرداخت شده در بانک در 9 ماهه اخیر 409 طرح بوده که به ارزش 69 میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک‌ها به این طرح‌های اشتغالزا پرداخت شده است.  
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل تصریح کرد: تعداد اشتغال پیش‌بینی شده طرح‌های اشتغالزا یک هزار و 42 نفر است که تا پایان امسال پیش‌بینی می‌کنیم این رقم افزایش یابد.
رحیمی نرخ بهره تسهیلات اشتغال پایدار فراگیر را 18 درصد اعلام کرد و گفت: یارانه پرداختی توسط دولت به طرح‌های اشتغالزا دو الی هفت درصد است. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.