پایگاه خبری جماران: امروز توفیق یافتم تا در تشییع مرحوم حاجی علی آقای صدر شرکت کنم، بزرگوارانی از عالمان حوزه و اصناف حضور داشتند.

دو عامل باعث گشت تا در این تشییع حضور یابم؛ نخست علاقه ای که به خاندان شریف صدر از سالهای پیش پیدا کرده ام. من این شرافت و عزت را در لبنان به خاطر نفوذ معنوی امام موسی صدر در میان ادیان و مذاهب یافتم که چگونه یک روحانی شیعی ایرانی توانسته تا این حد بر قلبهای مردم حکومت کند. عامل دوم علاقه خاصی بود که به مرحوم علی آقای صدر داشتم، در سفری که با ایشان به بیروت داشتم عاشق خلق و خوی این بزرگوار شدم .

گهگاهی در تهران به ایشان سر میزدم. روضه خوانی ماهانه داشت. به فاطمه زهرا (ع) عشق می ورزید. سینه سالخورده این پاک مرد پر از خاطرات بود. کاش کسی خاطراتش  را به بند کتابت کشیده بود.

با این که زاده آیت الله صدر بزرگ و نوه حاج اقا حسین قمی و برادر آیت الله جاج اقارضا صدر و امام موسی صدر بود، خود روحانی نبود. اما اطلاعات زیاد و سودمندی از تحولات حوزه و مراجع بزرگ را داشت، از مرحومان حاج شیخ عبد الکریم حائری تا آیت الله بروجردی  و امام خمینی.

با این که تحصیلات حوزوی نداشت ولی اطلاعات حوزوی بالایی داشت. خوبی و خوشی و خنده رویی و جمال را در خود جمع کرده بود، دو وصف مهم خاندان صدر یکی اخلاق و دیگری حریت در حاج علی آقا موجود بود. خدایش او را به اجدادش محشور کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.