دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در نشست خبری کنگره بین‌المللی سبط النبی امام حسن مجتبی(ع) از برگزاری این کنگره در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از رسا، نخستین نشست خبری کنگره بین المللی سبط النبی امام حسن مجتبی(ع) صبح روز دوشنبه نهم مردادماه در سالن کنفرانس مجمع جهانی اهل بیت برگزار شد.

در این نشست خبری حجت الاسلام والمسلمین اختری، دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) از برگزاری کنگره بین‌المللی سبط النبی امام حسن مجتبی(ع) در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: در میان اهل بیت عصمت و طهارت حضرت امام مجتبی(ع) از یک مظلومیتی برخوردار هستند و سعی داریم برای ارج نهادن به ساحت مقدس امام مجتبی(ع) این کنگره را برگزار کنیم.

وی در ادامه با بیان این که همه ائمه یک نور هستند تصریح کرد: هر یک از ائمه در زمان خودشان بنا به مقتضیات سیاسی، اجتماعی جامعه، برنامه ای را برای هدایت جامعه و نشر حقایق دین اسلام بر عهده داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین اختری با تاکید بر این که شناخت ما از اهل بیت کم است، گفت: همه ائمه در دوران اختناق زندگی می‌کردند و هیچ کدام در دوران خودشان فرصت نیافتند که بتوانند خودشان را نشان دهند و آنچه را که به نفع بشر است بتوانند بیان کنند.

وی همچنین از عناوین « سیری در سیره زندگی امام مجتبی(ع)» « فضائل اخلاقی امام مجتبی(ع)» « نظریات سیاسی امام مجتبی(ع)» «نظریه عدالت در سیره حضرت امام حسن(ع)» به عنوان قسمتی از عناوین مورد بحث در کنگره بین‌المللی سبط النبی امام حسن مجتبی(ع) نام برد و گفت: به زودی زمان برگزاری کنگره و محورهای آن در نشست خبری دیگری به اطلاع عموم خواهد رسید.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان این که امام مجتبی(ع) ناشناخته‌تر از بعضی امامان است گفت: ما مجموعه‌ای هستیم متشکل از مجمع جهانی اهل بیت(ع)، موسسه فرهنگی مذهبی قاسم بن الحسن(ع)، دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران و امیدواریم نهادهای دیگر نیز به ما ملحق شوند تا بتوانیم این کار را به نحو احسن انجام دهیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.