در این ستون که به مناسبت ماه مبارک رمضان منتشر می شود ، هرروز ضمن انتشار دعای آن روز ، به انتشار گزیده ای ازسخنان معنوی امام وخاطره ای از نزدیکان و یاران امام راحل از سیر وسلوک عارفانه امام خمینی (س) در ماه رمضان می پردازیم.

آن چه درپی می آید ازکتاب برداشتهایی ازسیره امام خمینی (س) استخراج شده است.
معمولا با نان پنیر سر می کردند
امام تمام سالهایی را که در نجف بودند تا آخر اقامتشان روزه می گرفتند و غذای افطاریشان بسیار ساده بود. خدا شاهد است بنا به توصیه دکتر برای ایشان کباب برگ درست می کردند و آقا قسمت جزیی از آن را به زور اصرار ما می خوردند. ایشان معمولا با نان و پنیر سر می کردند.
حجت الاسلام والسلمین فرقانی

کار بیخودی کرده اید
هنگامی که می خواستیم از نماز جماعتی که امام با شخصیتهای سیاسی و خانواده شهدا در ماه مبارک رمضان داشتند فیلمبرداری کنیم،برای کسب اجازه خدمت ایشان رفتیم. امام که در آن ساعت طبق برنامه همیشگی قرآن می خواندند،سرشان را بالا آورده و فرمودند:«چه می گویید؟»عرض کردم از شما تقاضا داریم اجازه بفرمایید از نماز امشب فیلمبرداری کنیم. امام با تاثر و ناراحتی در حالی که چند لحظه سرشان را پایین انداخته بودند،فرمودند:«شما کار بیخودی کرده اید که وسایل فیلمبرداری را آماده کرده اید»بنده دیدم اگر اصرار نکنم قضیه منتفی می شود.عرض کردم آقا ما زحمت کشیده ایم و مهمانان شما هم انتظار قبول این دعوت را دارند،لذا با اکراه این مساله را پذیرفتند.
حجت الاسلام والمسلمین انصاری

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.