در این ستون که به مناسبت ماه مبارک رمضان منتشر می شود ، هرروز ضمن انتشار دعای آن روز ، به انتشار گزیده ای ازسخنان معنوی امام وخاطره ای از نزدیکان و یاران امام راحل از سیر وسلوک عارفانه امام خمینی (س) در ماه رمضان می پردازیم.

مائده های آسمانی

در این ماه فرق داشته باشیم با سایر ماهها و دنبال این باشیم که ان‏شاءالله «لیلة القدر» را دریابیم، برکات «لیلة القدر» را که قرآن در آن نازل شده است، همه سعادت عالم در آن شب نازل شده است و از این جهت، از همه شبهاى عالم بالاتر است، این را بتوانیم ادراک بکنیم، درک بکنیم، خداوند ان‏شاءالله، شماها را توفیق بدهد که با سلامت و سعادت وارد در «ضیافة‏الله» بشوید و از آن مائده‏هاى آسمانى که قرآن و ادعیه است ان‏شاءالله همه‏مان مستفیض بشویم و با یک روح سالمى وارد بشویم و «لیلة القدر» [را] هم دریابیم، سَلامُ هِى حَتى مَطْلَعِ الفَجْرِ.

صحیفه امام، ج 13، ص 36، تیر 59

این مسجد را باید احیا کرد

امام در یکى از سفرهایشان به محلات که مصادف بود با ماه رمضان در مسجدى دور افتاده، متروک و بسیار کوچک که بیش از یک اتاق گلى نداشت به اقامه جماعت مى‏پرداختند. این در حال بود که عده‏اى از علما به ایشان پیشنهاد کردند که در مسجد جامع شهر اقامه جماعت بفرمایند. اما آن بزرگوار قبول نکرده و فرمودند: «در مسجد جامع کسى هست که اقامه جماعت کند ولى در این مسجد کسى نیست که اقامه جماعت کند، لذا این مسجد را باید احیا کرد.»

مرحوم آیت الله توسلى، مجله حوزه، شماره 45، ص 52

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.