چگونه به خرید تشویق نشوید؟

برخی از ما حتی زمانی که به قصد خرید یک جنس خاص به بازار می‌ رویم، طعمه جاذبه فروشگاه‌ ها شده و با انبوهی از خریدهای غیر ضروری به منزل باز می‌گردیم، حال آن‌که حتی گاهی وقت ها فعل خرید کردن، فارغ از نیاز، به عنوان عملی آرام‌ کننده و پرهیجان باعث شادی و شعف و آرامش ما می‌ شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، اگر شما هم دچار در هم ریختگی ذهنی و تصمیم‌ گیری نامناسب در هنگام خرید هستید و در گروه افرادی قرار دارید که چند ساعت بعد از خرید پشیمان می‌ شوید، با این مقاله قصد داریم به شما کمک کنیم پیش از آنکه وارد فروشگاه شوید ذهن خود را به طرز صحیح برنامه‌ ریزی کنید تا بتوانید با وسوسه خریدهای غیر ضروری مقابله کنید.

رنگ
فروشگاه‌ ها از تأثیر رنگ بر مشتریان، برای ایجاد یک چشم‌ انداز جذاب و چشم‌ نواز از محصولات خود استفاده می‌ کنند. این رنگ‌آمیزی حتی در برچسب های قیمت هم با سیاست خاصی استفاده می‌ شود. غرفه‌ هایی که با برچسب های قیمت قرمز رنگ مشخص شده‌ اند غالباً برای مخاطبان تشویق کننده هستند؛ بنابراین در تبلیغات و علامت‌ های فروش یا حراج از رنگ قرمز استفاده می ‎شود. پس زمانی که در فروشگاه قدم می‎زنید با دیدن رنگ قرمز آگاه باشید که هدف تأثیرگذاری بر روی مغز شماست و ضرورتی ندارد که به انگیزه خرید یک جنس غیر لازم تن دهید.
مسیر پرمانع
فروشگاه‌ ها با چیدمان برنامه‌ ریزی شده شما را وادار می‌ کنند که برای رسیدن به اقلام مورد نیاز خود از بین قفسه‌ های خرت و پرت‌ های غیر ضروری عبور کنید. پیش از آنکه وارد فروشگاه شوید یک لیست از اجناس مورد نیاز خود تهیه کنید و همه توجه خود را معطوف لیست مورد نظر کنید.
فاکتور لمسی
فروشگاه‌ ها برای فروش اقلامی خاص، آن‌ها را در محلی مناسب و در دسترس قرار می‌دهند؛ همچنین به نحوی برنامه‌ ریزی شده، شما را به لمس اجناس ترغیب می‎ ‌کنند. دست نگه دارید! به محض اینکه شما جنسی را انتخاب می‌ کنید و آن را در دست می‌ گیرید، مغز شما به صورت ناخودآگاه نسبت به آن جنس احساس مالکیت می‌ کند و بنابراین احتمال زیادی وجود دارد که دل کندن از آن برای تان دشوار شود؛ بنابراین زمانی که برنامه‌ ای برای خرید آن جنس ندارید از برداشتن و حتی امتحان کردن آن خودداری کنید.
رایحه و موسیقی
زمانی که شما در یک فروشگاه قدم می‌ زنید، شنیدن یک موسیقی کلاسیک و خاطره‌ انگیز می‌ تواند برای شما هیجان‌ انگیز و آرامش‌ بخش باشد و دیدی مثبت ایجاد کند. رایحه دلپذیر و آهنگ آشنا موجب حس راحتی و صمیمیت می‌ شود و این ترکیبی خطرناک برای تسخیر مغز شماست. شاید با خرید آنلاین بتوانید از این حربه در امان باشید. البته در خریدهای حضوری هم آگاهی از این خطر می‌تواند به شما کمک کند که آگاهانه‌ تر تصمیم‌ گیری کنید.
منبع: دکتر سلام

دیدگاه تان را بنویسید