اتوبوس های گردشگری در تهران افتتاح شد

تورهای گردشگری با اتوبوس مخصوص تهرانگردی با همکاری شهرداری تهران، میراث فرهنگی و بخش خصوصی شروع به کار کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در مراسم افتتاحیه تورهای گردشگری با اتوبوس مخصوص تهرانگردی که پیش از ظهر یکشنبه (هفتم دی ماه) در برج میلاد برگزار شد، امیر غلامعلی، مسئول راه‌ اندازی اتوبوس گردشگری شهری در تهران به عنوان نماینده بخش خصوصی گفت: در فاز اول، دو اتوبوس برای راه‌ اندازی این تورها در نظر گرفته شده و قرار است چهار اتوبوس دیگر نیز به این تعداد اضافه شود. از سال ۸۵ برای اولین بار از آنجا که منطقه ۲۰ تهران قدیمی‌ ترین منطقه است، تورهای تهرانگردی تمام روزه برگزار شد. از سال ۸۷ بخش خصوصی به عنوان مجری وارد فاز اجرایی قرار گرفت. ما می‌ خواستیم که مردم از همه قشر با جاذبه‌ های تهران آشنا شوند و حتی به مردمی که در شمال شهر زندگی می‌ کنند، نوع پوشش و جاذبه‌ های محله‌ هایی مانند گذر امامزاده یحیی را نشان دهیم و بگویم حتما نباید برای گردش به سفر خارجی برویم.

unnamed ا

وی افزود: در نوروز ۹۲ برای اولین بار با برند «مهمان تهران» شهرداری وارد این عرصه شد و از آنجا که اجرای برنامه با بخش خصوصی بود، آژانس گردشگرآفرینان پارس توانست خدمات گردشگری را ارائه دهد. ما سعی کردیم که با بومی کردن الگوی کشورهای خارجی، تورهای تهرانگردی را برگزار کنیم. در ابتدا ۲۴ مسیر مد نظرمان بود و با توجه به برگه‌ های نظرسنجی، مسیرهای پرطرفدار را از بین آنها استخراج کردیم. سعی کردیم مسیرهایی باشد که تنوع در آن بسیار زیاد است. به همین منظور اکنون ۱۲ مسیر نیم روزه و سه مسیر تمام روزه را در نظر گرفته‌ ایم.

غلامعلی افزود: برنامه‌ ها در طول شش روز هفته به جز شنبه‌ ها که بیشتر موزه‌ ها تعطیل است، اجرا می‌ شود. همچنین علاقه‌ مندان می‌ توانند از طریق ثبت‌ نام در سایت visit.tehran.ir و یا با شماره‌تلفن ۸۸۴۷۶۷۶۰ که به این منظور در نظر گرفته شده، ثبت‌ نام کنند.

وی افزود: نرخ این تورها از ۲۰ تا ۴۰ هزار تومان متغیر است و از راهنمایانی که دارای کارت گردشگری هستند نیز استفاده می کنیم. منبع: خبرگزاری مهر

دیدگاه تان را بنویسید