متخصصان علوم پزشکی، دارویی را معرفی کرده‌اند که می‌تواند مانع از گسترش بیماری عفونی ناشی از ویروس زیکا شود.

جی پلاس، ویروس زیکا هزاران نفر را در آمریکا آلوده کرده که صدها نفر از آنان را زنان باردار تشکیل می‌دهند و این ویروس موجب می‌شود نوزادان آنها در معرض خطر ابتلا به عارضه مادرزادی عصب‌شناختی موسوم به میکروسفالی قرار گیرند.

موسسه ملی سلامت آمریکا با همکاری محققان دانشگاه فلوریدا و جانزهاپکینز روشی را بررسی کردند که به کمک آن می‌توان مانع از تکثیر ویروس زیکا در بدن انسان و از بین بردن سلول‌های مغزی جنین شد.

در این مطالعه محققان به بررسی تاثیرات بالقوه دو داروی مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا پرداختند که اکنون در بازار موجود است. یافته‌های آنان نشان می‌دهد داروی "نیکلوزامید" که به طور معمول برای درمان انگل و کرم روده تجویز می‌شود می‌تواند مانع از فعالیت ویروس و نارسایی مادرزادی شده و به زنان باردار آسیبی وارد نمی‌کند. اگرچه لازم است آزمایشات بیشتری در مورد تاثیرگذاری این دارو در آلوده شدگان به ویروس زیکا انجام شود اما در حال حاضر به لحاظ تئوریک پزشک می‌تواند نیکلوزامید را برای بیمار تجویز کند.

"هونگ‌جون سانگ" یکی از محققان این مطالعه گفت: برای ساخت داروی جدید سال‌ها یا حتی دهه‌ها زمان لازم است. در شرایط اضطراری فعلی جهان زمان کافی برای ساخت دارو وجود ندارد. بنابراین به جای استفاده از داروهای جدید بررسی داروهای فعلی انجام گرفته است.

به گزارش مدیکال دیلی، ‌ از آنجاییکه این ویروس می‌تواند به جنین آسیب وارد کند محققان سراسر جهان به دنبال پیدا کردن راهی برای درمان نوزادان پیش از آنکه متولد شوند، هستند.

دیدگاه تان را بنویسید