رابطه کار و زندگی‌تان را متعادل کنید

اگر شما هم مثل خیلی از افراد هنوز نتوانسته اید با وجود داشتن شغل به کارهای شخصی و خانوادگی تان برسید، این مطلب را بخوانید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، خیلی از افراد، وقتی شاغل می شوند زندگی شان به هم می ریزد و دیگر نمی توانند به کار دیگری غیر از شغل شان برسند و این گونه خسته و فرسوده می شوند. چطور می‌ توان تعادل را بین زندگی کاری و خانوادگی حفظ کرد؟ چگونه می توان هم شغل موفقیت آمیزی داشت و هم با شادی زندگی کرد؟ ۱.خود را مدیریت کنید مدیریت مناسب امور شخصی ممکن است کار چالش برانگیزی باشد؛ به ویژه اگر بحث خواب و ورزش کافی و تغذیه مناسب در میان باشد. انرژی و زمان منابع محدودی هستند، شما باید ناخدای کشتی خود باشید تا هیچ کس نتواند دریای اطراف تان را متلاطم کند. ۲٫زمان تان را مدیریت کنید با تعیین کردن اهداف مناسب کوتاه مدت و بلند مدت و تشخیص مهم ترین و ضروری ترین کارها می‌ توان زمان را به شکل بهتری مدیریت کرد. ۳٫ میزان استرس خود را مدیریت کنید اطرافیان بیشتر، سر و صدای بیشتر و حواس پرتی های بیشتر باعث می شوند که ما به حفظ آرامش خود نیازمند شویم. انجام چند کار به طور هم زمان (مالتی تسکینگ) باعث افزایش استرس می شود در حالی که اگر در هر زمان فقط بر روی یک موضوع متمرکز شویم، میزان استرس به طور قابل توجهی پایین می آید. ۴. تغییرات را مدیریت کنید در دنیای امروز که به سرعت در حال تغییر است، خود تغییر تنها چیزی است که تغییر نکرده است. اگر بتوانید به طور مداوم عادت های جدیدی به دست آورید و خود را با عادت های قدیمی وفق دهید، می توانید شغل موفق و زندگی شادمانه ای را داشته باشید، زیرا دیگر حجم زیاد تغییرات باعث درماندگی شما نخواهد شد. ۵.تکنولوژی را مدیریت کنید تکنولوژی همیشه با ما بوده اما شکل های گوناگون داشته است: از اولین عصاهای ساخته شده گرفته تا اختراع چرخ و برق تا آخرین مدل های خودرو، جت و گجت های هوشمند. بیشتر وقت ها شما چاره ای بجز پذیرفتن و کنار آمدن با این تکنولوژی ها را ندارید؛ اما با این حال این شمایید که باید تکنولوژی را مدیریت کنید، نه برعکس! ۶.تفریحات را مدیریت کنید مدیریت تفریح به معنای شناخت اهمیت استراحت و آرامش در زندگی است. اختصاص دادن زمانی به این موضوع، نقش مهمی در حفظ تعادل شما خواهد داشت. منبع: پنجره خلاقیت

دیدگاه تان را بنویسید