نمایشگاه اختصاصی ایتالیا در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران، از بیستم دی ماه به مدت چهار روز آغاز به کار کرد. به گزارش اختصاصی جی پلاس از افتتاح دومین نمایشگاه تخصصی معماری و طراحی دکوراسیون ایتالیا در ایران؛ مائورو کنچاتوری سفیر این کشور در مراسم کوچکی که عمدتا نمایندگان شرکت ها و همچنین ایتالیایی های مقیم تهران در آن حاضر بودند، اظهار کرد: این دومین سال است که این نمایشگاه برگزار می شود و خوشحالم که صاحب نظران و صنعت گران برای گفت وگو به اینجا آمده اند، این نمایشگاه خود پیامی خوشایند برای همکاری های اقتصادی میان دو کشور است. سفیر ایتالیا ضمن ابراز خشنودی از حضور ایرانیان و ایتالیایی ها در مراسم فوق، با اشاره به اینکه تبادل نظر و سلیقه در چارچوب چنین برنامه های فرهنگی ممکن می شود، ادامه داد: وقتی یک ایرانی و ایتالیایی با یکدیگر صحبت می کنند، تاریخ، تمدن و فرهنگی چند هزار ساله را پشت سر خود دارند که این گفتگوها روی روابط آینده آنها هم اثر می گذارد و همکاری های ممکن را فرهم و پیوند میان آنها را محکم تر می کند. ایران و ایتالیا از این پیوندها آگاه هستند و می دانند فرهنگ بر همه برنامه ریزی ها و همکاری های آینده تاثیرگذار است. [caption ]ITALY ITALY[/caption] وی در پایان سخنانش تصریح کرد: این نمایشگاه تخصصی درباره معماری و دکوراسیون و پیشینه آن در دو کشور است اما همین رویداد ی که ماهیت آن فرهنگی است می تواند به ما بگوید روند همکاری های ایران و ایتالیا چگونه توسعه می یابد و در چه زمینه هایی می توان کار و برنامه ریزی کرد، من برای همه دوستان آرزوی توفیق دارم. به گزارش خبرنگار جی پلاس؛ نمایشگاه تخصصی ایتالیا از ۲۰ تا ۲۳ دی ماه در محل دائمی نمایشگاه های تهران برقرار خواهد بود. در حالی که اعلام شده بود، این نمایشگاه در سه سالن و با رویکردی فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی برگزار می شود اما تنها سالن شماره هفت به آن اختصاص یافته بود. موضوع نمایشگاه هم برخلاف سال گذشته که اولین دوره آن برگزار شد، صرفا به طراحی دکوراسیون و متریال قابل استفاده در فضای داخلی و نمای بیرونی ساختمان اختصاص دارد. [caption ]italy italy[/caption] در این نمایشگاه می توان چیدمان داخلی ایتالیایی و برخی لوازم خانگی که در این کشور تولید و مورد استفاده قرار می گیرد را دید، با برخی تولید کننده های ایتالیایی که در ایران نمایندگی فروش دارند، ملاقات کرد و با گوشه ای از سبک زندگی مردم ایتالیا آشنا شد اما عمده این برنامه ها می تواند برای مهندسان، طراحان، سازندگان ساختمان و مصرف کنندگان محصولات ایتالیایی در ساخت خانه، جذاب باشد. شرکت هایی با محصولات سرامیک و سرویس بهداشتی، کاغذ دیواری، مبلمان، کابیت، اجاق گازهای رومیزی و محصولات چوبی در این نمایشگاه حاضر شده اند. IMG_0651 مهم ترین ویژگی نمایشگاه طراحی دکوراسیون و لوازم ساخت خانه ایتالیا، سادگی و ظرافت محصولات آنهاست که در برابر زرق و برق محصولات مشابه ایرانی که در فاصله چند ده متری آنها در سالن های دیگر به نمایش درآمده، بسیار جلب توجه می کند. در همین مجموعه نمایشگاه می توان این دو را با یکدیگر مقایسه کرد. محصولات ایتالیایی موجود در این نمایشگاه با تولیداتی که به نام این کشور وارد ایران شده و در بازار عرضه می شود، بعضا تفاوت هایی دارند که مخاطب عام نیز به آن پی می برد. IMG_0665 اما سال گذشته این نمایشگاه با وسعتی بیشتر و تنوعی قابل توجه در موضوعات گوناگون از جمله ارایه محصولات فرهنگی مرتبط با سبک زندگی، لوازم هنری و... برگزار شد و با وجود اینکه انتظار می رفت امسال نمایشگاهی بزرگتر و جالب تر را شاهد باشیم اما به هر دلیلی چنین نیست.

دیدگاه تان را بنویسید