طراحی آمپولی که بچه‌ها را نمی‌ترساند

ایدو ابوالعافیه مجموعه‌ای از کیت پزشکی اسباب بازی را با تم پرنده طراحی کرده است تا تجربه کودکان از بیمارستان را مثبت‌ تر کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، هر کیت از این اسباب بازی‌ ها که با نام پیک کیت (Pick kit) به بازار عرضه شده است، در یک پوشش پلاستیکی تخم‌ مرغ شکل قرار داشته و حاوی سرنگ بدون سوزن، یک فنر فلزی، یک جفت بال پلاستیکی و یک سوت کوچک است که می‌ توان آن را به سرنگ متصل کرد. این اجزا در کنار هم یک اسباب بازی پرنده مانند را تشکیل می‌ دهند که با حرکت سرنگ، بال می‌ زند به این ترتیب بچه‌ ها ترغیب می‌شوند در زمان حضور در بیمارستان، مطب پزشکان یا کلینیک‌ ها، این قطعات را سرهم کنند. طراح این کیت امیدوار است طراحی‌ اش بتواند نظر کودکان را در زمان گرفتن نمونه خون برای آزمایش پرت کرده و درک بهتری از محیط‌ های پزشکی پیدا کنند. او می‌ گوید: «در جریان این تجربه، کودکان در معرض ابزارهای پزشکی متفاوت قرار گرفته و آنها را به روشی مثبت‌ تر مشاهده کنند». هر مجموعه اسباب بازی که در پنج رنگ مختلف ارائه شده است، دارای بال‌ هایی با شکل متفاوت است و کودکان می‌ توانند بعد از استفاده از سرنگ، بال‌ ها را با خود به خانه ببرند. مجموعه پیک، پروژه نهایی طراحی صنعتی ابوالعافیه در دانشکده طراحی بوده و بر اساس تحقیقاتش درباره تجربه کودکان از بیمارستان طراحی شده است.

او می‌ گوید: «من نیاز شدید کودکان برای مراقبت‌ های انسانی‌ تر در این محیط‌ های سخت را درک کردم. چالش اصلی من در مقام طراح آن بود که بیمارستان را به محیطی شادتر برای کودکان تبدیل کنم تا استرس و اضطراب ناشی از چک آپ‌ های معمول برای آنها کمتر شود». او می‌ افزاید: «معتقدم بیمارستان‌ ها باید مسئله طراحی درمانی را مد نظر داشته باشند. این نیاز اصلی این روزهاست. مسئله صرفا تغییر ابزار و دستگاه‌ ها نیست بلکه مسئله کار با محیط بیمارستان و نیازهای هر دوی بیمار و پزشک است». از دیگر طرح‌ هایی که اخیرا در قالب ابزارهای ارزان قیمت بیمارستانی عرضه شده است، یک سانتریفیوژ ارزان است که روی چرخ دوچرخه وصل شده و امکان تشخیص بر اساس نمونه خون در مناطق دور افتاده آفریقا را فراهم می‌ کند. در یک پروژه مفهومی‌ تر، دانشکده سلطنتی هنر به دنبال ساده‌ تر کردن روند واکسیناسیون از طریق جایگذاری سوزن با مکنده‌ های قارچی است. منبع: مد آنلاین

دیدگاه تان را بنویسید