اتفاق های عجیب در اتاق عمل + تصاویر

اتاق عمل همیشه فضای رسمی جراحی را ندارد! در این مطلب با عجیب ترین اتفاق های اتاق عمل آشنا می شوید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، عمل جراحی یکی از حساس‌ ترین و خطرناک‌ ترین کارهایی است که پزشکان و حتی بیماران آن را تجربه می‌ کنند. یک اشتباه ساده می‌ تواند جان انسانی را گرفته و خانواده‌ ای را عزادار کند. همچنین این اشتباه به راحتی می‌ تواند پزشک را برای همیشه بیکار کند و نظام پزشکی یک کشور را زیر سوال ببرد. در ادامه این مطلب به سراغ عمل‌ های جراحی حساسی می‌ رویم که اتفاقات عجیب و غریبی در حین آن رخ داده است:

۱- ویلون نوازی

"نائومی الیشوف" یک ویلون‌ نواز حرفه‌ ای است که برای جرحان مغزش یک کنسرت اختصاصی برگزار کرد. او دو دهه بود که با یک تومور خطرناک در سرش زندگی می‌ کرد تا اینکه تصمیم گرفت آن را از بدنش خارج کند. وی در ۹ سپتامبر امسال در حالی که عمل جراحی روی مغزش انجام می‌ شد شروع به نواختن ویولن کرد تا نهایت جراحی به پایان رسید.

۲- آتش‌ سوزی حین جراحی

در سال ۲۰۰۵ "ریتا تالبرت" به بیمارستان مراجعه کرد تا عمل ساده تیروئید انجام دهد اما یک هفته بعد در شرایطی بسیار وخیم و تحت نظرهای ویژه از بیهوشی خارج شد. او به هوش آمد و متوجه شد که درد عجیبی بدنش را گرفته است و از دیدن صورت سوخته خود در آینه به شدت ترسید. اکثر صورت او در اثر آتش‌ سوزی که به خاطر یک وسیله برقی در اتاق عمل رخ داده بود، سوخته بود.

هنوز پس از سال‌ ها درمان و انجام عمل‌ های جراحی متفاوت بر روی صورتش، وی همچنان مشکلات مختلفی در خوردن و آشامیدن دارد.

۳- ارسال تصاویر جراحی در شبکه اجتماعی

برای اولین بار در سال ۲۰۱۲، بیمارستان هرمان تمام عمل جراحی مغز را لحظه به لحظه بر روی صفحه شبکه اجتماعی‌ اش به اشتراک گذاشت. تمامی تصاویر این جراحی هر لحظه چندین بار به اشتراک گذاشته می‌ شد و یک پرستار تمام مدت به جای کمک به تیم پزشکی در حال نظر گذاشتن و لایک کردن پست‌ های مختلف بود. پس از پایان عمل نیز پزشکان به پرسش‌ های مردم در شبکه اجتماعی پاسخ دادند.

۴- رها کردن بیمار به خاطر صرف ناهار

در سال ۲۰۱۱ یک پیرمرد ۷۲ ساله سوئدی به خاطر عمل جراحی زیر بیهوشی رفت. در تمام مدت پزشک بیهوشی و سرپرستار موظف بودند که بالای سر بیمار بمانند ولی رأس ساعت ۱۲ ظهر برای صرف ناهار بیمار را رها کردند و هر دو به رستوران رفتند. در این میان هیچ پزشک دیگری نبود تا از بیمار مراقبت کند. پس از چند دقیقه وضعیت بیمار قرمز شد و فشار وی افت زیادی داشت. پزشک متخصص پس از نیم ساعت از ناهار برگشت و متوجه شد پرستار دیگری دستگاه اکسیژن را خاموش کرده است و ۸ دقیقه است که به بیمار اکسیژن نمی‌ رسد. آنها نتوانستند جلوی مشکلات پیش آمده برای بیمار را بگیرند و وی جانش را از دست داد.

۵- امضا کردن روی شکم بیمار

دکتر "الن زارکین" بعد از انجام یک عمل جراحی موفق روی معده و شکم بیمارش بسیار به خود افتخار می‌کرد به حدی که تصمیم گرفت نام و امضای خود را روی شکم بیمار حکاکی کند. بیمار که از این اتفاق بسیار خشمگین شده بود از بیمارستان و دکتر شکایت کرد و تواست غرامت ۵٫۵ میلیون دلاری دریافت کند. این دکتر در میان رسانه‌ ها به "دکتر زورو" معروف شده است.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید