زیباترین جنگل های دنیا + عکس

جنگل ها علاوه بر اینکه برای زندگی انسان ها مفید است، می توان برای گشت و گذار به آن مکان ها رفت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، جنگل ها در گذشته در آیین و رسوم سنتی مورد تکریم قرار می گرفتند اما امروزه، آنها عمده ترین قربانی صنعتی شدن کشور ها هستند.

جنگل ها، قلب تپنده زمین هستند و حفظ و نگه داری آنها عامل حیاتی برای بقای بشریت است.

با هم به تماشای چند نمونه از زیباترین جنگل های دنیا می نشینیم:

جنگل سکویا، کالیفرنیا، آمریکا

V1418724911

این جنگل زیبا در ناحیه جنوبی کوه های "سیریا نوادا" کالیفرنیا قرار گرفته و به خاطر درختان سکویا غول پیکر خود شهره است. این جنگل ۴ هزار ۸۲۹ کیلومتر مربع وسعت دارد.

جنگل سیاه، آلمان

T1418725000

این جنگل در "بادن وورتمبرگ" سومین ایالت بزرگ آلمان قرار دارد. انبوه درختان (مخروطیان همیشه سبز) از ورور نور به جنگل جلوگیری می کند بنابراین به جنگل سیاه معروف است.

جنگل ساگانو بامبو، ژاپن

D1418725028

این جنگل شگفت انگیز در کیوتو ژاپن قرار دارد و بسیار دیدنی است.

جنگل کروکد یا کج، لهستان

S1418725080

جنگلی پر از درختان کاج عجیب و غریب که جزء جنگل های جوان محسوب می شود. در سال ۱۹۳۰ در حدود ۴۰۰ کاج جوان کاشته شد و گمان می رود که این درخت ها به طور عمدی و با عوامل انسانی به این شکل رشد پیدا کرده اند.

جنگل دره جیوژایگو، سیچوان، چین

G1418724934

دره "۹ روستا" به همراه آبشارها، دریاچه های رنگی و قله های برفی در این جنگل زیبا قرار دارند. از سال ۱۹۹۲ این جنگل در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

جنگل ابری مانت ورده، کاستاریکا

Y1418724973

این منطقه حفاظت شده سالانه در حدود ۷۰ هزار بازدیدکننده دارد. در این جنگل دیدنی ۲ هزار ۵۰۰ گونه مختلف گیاهی، ۱۰۰ گونه از پستانداران، ۴۰۰ گونه از پرندگان وجود دارد.

جنگل دین تری، استرالیا

M1418724896

این جنگل زیبا در شمال شرقی کوئینزلند استرالیا قرار دارد. دین تری، قدیمی ترین جنگل های استوایی روی زمین که از ۱۱۰ میلیون سال پیش پا برجا است. گونه های جالبی از حیوانات شامل: کانگورو، والابی (کانگورو کوچک) و پلاتیپوس در آن دیده می شود.

جنگل ملی المپیک، واشنگتن، آمریکا

E1418725057

این جنگل در پارک ملی المپیک واقع شده و از معتدل ترین جنگل های جهان است. مرطوب ترین ناحیه در قاره آمریکا، جنگل المپیک است.

منبع: سایت توریسم آنلاین

دیدگاه تان را بنویسید