تجربه مهمانی متفاوت با غذاهای ساده

هنگامی که یک مهمانی برگزار می کنید، مهم است که چه نوع غذا و نوشیدنی تدارک می بینید. درست کردن یک منو برای مهمانی و درست کردن انواع غذا ها برای مهمان ها، اغلب مثل یک کار دلهره آور به نظر می رسد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در این مطلب سعی می کنیم راه های تهیه یک منوی ویژه و کم هزینه را برای مهمانی ها به شما پیشنهاد دهیم.

انتخاب تنقلات تنقلات، خوردنی های رایجی در مهمانی ها هستند. ما ایرانی ها اغلب قبل از شام و بعد از شام در مهمانی تنقلات می خوریم. باید ببینید مهمانی تان از چه نوعی است. اگر جمعی دوستانه است از تنقلات ساده مثل شکلات و گاهی چیپس یا پاپ کورن استفاده کنید. اگر مهمانی رسمی دارید بهترین گزینه انواع آجیل هست و اگر یک مهمانی کودکانه تدارک دیدید باید به فکر تنقلات سالم و مهیج برای بچه ها باشید. البته در مورد بچه ها تنوع تنقلات مهم است چون هر چه تنوع بیشتر باشد، بیشتر خوشحال می شوند. پس برایشان خوراکی های به مقدار کم و متنوع در نظر بگیرید. پیشنهاد می کنیم این تنقلات را از قبل درون ظروف بریزید و روی میز قرار دهید.

انتخاب غذای اصلی اگر چه ممکن است وسوسه شوید که مجموعه ای از غذاها را برای مهمانی درست کنید، اما سرو کردن یک نوع غذا به مراتب آسان تر و صمیمی تر به نظر می آید. موقع انتخاب غذای اصلی هم باید نوع مهمانی خود را مشخص کنید. اگر مهمان های رسمی دارید، غذای ایرانی اصیل درست کنید که احتمالا همه هم دوست دارند. اگر مهمانی تولد یا جمعی دوستانه دارید، بهترین گزینه غذاهای راحت یا ساندویچ ها هستند. در اینجا هم پیشنهاد می کنیم نان های ساندویچی رو در یک ظرف قرار بدهید و مواد داخل آنها را جدا در ظرف دیگری بگذارید تا مهمان ها به میل خودشان ساندویج درست کنند. با این روش هم زمان بیشتری برای شام در کنار یکدیگر هستید و هم مهمان ها حس بهتری دارند.

انتخاب دسر از سرو کردن دسر های یک نفره مثل تارت های کوچک خودداری کنید؛ چرا که آماده کردن آنها وقت زیادی از شما می گیرد. در عوض یک کیک لایه ای اسفنجی بزرگ و بستنی لیتری سرو کنید. کیک لایه ای اسفنجی رو می توانید خودتان درست کنید یا از قنادی تهیه کنید و به سلیقه خودتان تزئین کنید. برای دسر می توانید بستنی با طعم های مخلتف یا سالاد میوه هم در نظر بگیرید.

انتخاب نوشیدنی ما ایرانی ها معمولا در مهمانی بعد از شام نوشیدنی می خوریم. اگر مهمانان شما سن زیادی دارند بهترین گزینه چای است چون به این طریق آنها راضی تر هستند، اما اگر مهمانات جوان تری دارید، می توانید ابتکارات خوبی به خرج بدید. دمنوش های مختلف یا نسکافه و یا هر چیز جدیدی این مهمانان را خوشحال تر می کند.

منبع: سایت چگونه ها

دیدگاه تان را بنویسید