دبیر کل حزب سبز با بیان اینکه اصولگرایان دیگرنمی توانند به دنبال ریش‌سفیدی و شیخوخیت باشند، اظهار کرد: اصولگرایان امروز باید به فکر یک شورای رهبری باشند تا به اهداف خود نزدیک شوند.

به گزارش جماران به نقل از ایسنا،‌ حسین کنعانی مقدم با اشاره به اقدامات دو طیف اصولگرا و اصلاح‌طلب برای دستیابی به وحدت و انسجام درونی اظهار کرد: پرسشی که امروز مطرح می‌شود این است که چرا زمانی که به ایام انتخابات نزدیک می شویم چنین مسائلی در جامعه مطرح می‌شود و چرا در مورد مسائل مختلف از جمله مقابله با تحریم‌ها ، گروه‌ های تروریستی و... شاهد برگزاری جلسات وحدت نیستیم .

وی با بیان اینکه چنانچه وحدت صرفا برای رقابت های انتخاباتی صورت بگیرید ائتلاف سیاسی نامیده می‌شود گفت: متاسفانه همواره در جامعه ما کلاماتی نظیر وحدت در جایگاه خود به خوبی مورد استفاده قرار نمی گیرد.

این فعال سیاسی اضافه کرد: متاسفانه جریان های سیاسی فعال در جامعه هیچ گاه برای حل مشکلات موجود اقدام انجام نمی دهند و اگر هم کاری کرده‌اند عمدتا تحت عنوان دلواپسی بوده که بیشتر جنبه نقد نظام داشته تا حمایت و پشتیبانی.

دبیر کل حزب سبز تصریح کرد: هم جریان اصلاح‌طلب و طیف اصولگرا در استراتژی یک وحدت بیشتر ندارند و آن هم مشی و روش امام خمینی (ره) و پیروی از مقام معظم رهبری است.

کنعانی در ادامه با اشاره به نقش سران و ریش سفیدان در ایجاد وحدت بین گروه‌ها اظهار کرد: هردو طیف اصلاح‌طلب و اصولگرا همواره به دلیل نداشتن یک رهبری و شورای رهبری با انحرافات و انشعابات گوناگونی مواجه بودند و تا زمانی که این موضوع برطرف نشود این گروه ها هیچ گاه به وحدت نمی رسند.

وی با اشاره به اقدامات آیت الله مهدوی کنی برای ایجاد اتحاد میان اصولگرایان در جریان رقابت های انتخاباتی سال 92 خاطر نشان کرد : حافظه تاریخی ما سعی و تلاش آیت الله مهدوی کنی به عنوان بزرگ و ریش سفید اصولگرایان برای ایجاد وحدت میان این طیف را نشان می‌دهد. ما با مراجعه به حافظه تاریخی خود درمی‌یابیم که همانطور که آیت الله مهدوی کنی نیز گفتند دیگر در میان اصولگرایان اتحادی شکل نمی گیرد بلکه باید به دنبال ائتلاف در جناح باشیم.

این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه اصولگرایان دیگر نمی توانند دنبال ریش سفیدی و شیخوخیت باشند، گفت: اصولگرایان باید از این پس به دنبال یک شورای رهبری باشند و چنانچه این شورا در جناح اصولگرایی شکل بگیرد آنها می توانند به اهداف خود نزدیک تر شوند.

کنعانی مقدم با تاکید بر اینکه اصولگرایی امروز در حال پوست اندازی است گفت: اصولگرایان پس از تجاربی که در گذشته داشتند امروز در حال پوست اندازی هستند و به نظر می رسد که یک اصولگرایی با تعریف مجدد و متناسب با شرایط امروز در حال شکل‌گیری است که چنانچه به صحنه سیاسی کشور ورود پیدا کنند می توانند در وحدت آینده تاثیرگذار باشند.

دبیر کل حزب سبز در پایان به وضعیت امروز اصلاح طلبان در جامعه اشاره کرد و با بیان اینکه در کنار دولت بودن اصلاح طلبان بهترین روش برای بازسازی و سازماندهی این جناح است، اظهار کرد: در حال حاضر اصلاح طلبان در حاشیه دولت اعتدال محور مشترکی با یکدیگر پیدا کردند و به دنبال بازسازی و سازماندهی خود حول این محور هستند. شاید چنانچه اصلاح طلبان فعالیت خود حول این محور ادامه بدهند بتوانند با حداکثر توان خود به وحدت دست یابند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.