یک مقام آمریکایی از پرس و جوی تیم انتقالی دونالد ترامپ از کارکنان وزارت انرژی این کشور که در برجام و همچنین توافق آب و هوایی نقش داشتند، خبر داده و درباره احتمال توبیخ آنها ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش جماران، در حالی که کمتر از 40 روز تا آغاز ریاست جمهوری دونالد ترامپ باقی است، یک مقام آمریکایی درباره احتمال توبیخ کارکنان وزارت انرژی این کشور به دلیل نقش آفرینی در برجام و توافق آب و هوایی ابراز نگرانی کرده است.

باراک اوباما در حالی کاخ سفید را تا 40 روز دیگر رسما ترک می‌کند که به گفته مقامات دولتش، او برجام و همچنین توافق بین‌المللی درباره مقابله با تغییرات اقلیمی را از جمله دستاوردهای دوران ریاست جمهوری 8 ساله خود می‌داند.

رئیس‌جمهوری دموکرات آمریکا در حصول این دو توافق تا حد زیادی به همکاری و نقش آفرینی وزارت انرژی این کشور از جمله شخص «ارنست مونیز» متکی بوده است.

حالا رسانه آمریکایی به نقل از یک مقام وزارت انرژی این کشور از احتمال توبیخ پرسنل این وزارتخانه در دولت بعد این کشور به دلیل نقش آفرینی در برجام و توافق آب و هوایی خبر داده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، تیم انتقالی دونالد ترامپ در حال پرس و جو و پرسش از کارکنان وزارت انرژی امریکا برای دریافت اطلاعات در خصوص اقدامات و پرسنلی است که در توافق هسته‌ای ایران و همچنین توافق آب و هوایی نقش ایفا کردند.

از جمله سوالاتی که تیم انتقالی ترامپ در حال پرسش آنها بوده است، فهرست کارکنان و پیمانکارانی است که طی 5 سال اخیر در نشستهای بین‌المللی در خصوص تغییر آب و هوا شرکت کردند.

یک مقام وزارت انرژی آمریکا، درباره لیست سوالاتی پرسیده شده از کارکنان این وزارتخانه را که شامل 74 سوال است، تاکید کرده که به نظر می‌رسد «تیم ترامپ در حال رفتن به سراغ دانشمندان و کارکنان ارشدی است که روی موضوعاتی چون توافق هسته‌ای ایران گرفته تا اقدامات داخلی لابراتوارهای انرژی کار کردند».

این مقام آمریکایی خواستار عدم انتشار نام و هویتش شده چرا که به گفته او، اجازه صحبت و انتشار علنی این موضوع را نداشته است.

خبر احتمال توبیخ پرسنل وزارت انرژی در دولت بعد آمریکا در حالی منتشر شده که ترامپ بارها در مبارزات انتخاباتی خود انتقادهای تندی ضد برجام و همچنین توافق آب و هوایی مطرح کرده بود.

منبع: فارس

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.