سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با تکیه بر ادعاهای بی‌اساس علیه کشورمان در اظهاراتی خصمانه گفت: ما چشمان خود را روی فعالیت‌های بی ثبات کننده ایران نبسته‌ایم.

به گزارش جماران به نقل از ایسنا، جان کربی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری روز جمعه خود در پاسخ به سوالی درباره معامله شرکت هواپیماسازی بوئینگ با ایران و تاثیر احتمالی آن بر عملکرد این کشور، با اشاره به حرف‌های اخیر وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر این‌که تجارت و اقتصاد می‌تواند راهی برای تعدیل رفتار ایران باشد، گفت: بسیاری از ایرانی‌ها خواهان روابط بهتر با بقیه جهان هستند. ما می‌دانیم افرادی در این کشور، از جمله جمعیت بسیار جوان آن و حتی افرادی در بدنه حاکمیتی ایران هستند که خواهان تعاملات بیش‌تری با جهانیان‌اند.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، کربی افزود: ما در بسیاری از نقاط جهان شاهد این موضوع بوده‌ایم، زمانی که یک جامعه به طور رسمی تعاملات بیش‌تری داشته است این موضوع اثرات مثبتی، نه تنها بر اقتصاد داخلی بلکه روی امنیت و ثبات و رفاه جامعه داشته است. این موضوع هم‌چنین تاثیر مثبتی بر افزایش روابط سازنده با همسایگان داشته است.

وی با تکرار ادعاهای بی‌اساس غرب و آمریکا علیه کشورمان به توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 اشاره کرد و گفت: هدف این توافق همانی بود که توافق روی آن متمرکز شده، یعنی مسدود کردن راه دسترسی ایران به سلاح هسته‌ای. منظور وزیر کری این نبوده که ما برای دستیابی به یک خروجی دوجانبه منحصرد به فرد برای روابط با ایران تلاش نمی‌کنیم. همان‌طور که جان کری بارها گفته است، شاید تجارت یکی از عواملی باشد که بتواند راه مردم ایران را برای روابط بهتر با غرب باز کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه ادعاهایش گفت: اگر تجارت به تعدیل رفتار ایران یا توقف فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران منجر شود، بسیار خوب است اما این دلیل ما برای مذاکره نبود. ما بارها به روشنی گفته‌ایم که اگر درآمد حاصل از رفع تحریم‌ها برای فعالیت‌های تروریستی صرف شود ما ابزارهایی برای مقابله با آن در اختیار خواهیم داشت. این‌که می‌گویید ما چشمان خود را روی فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران بسته‌ایم، نادرست است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.