۲۰ لحظه بزرگ در تاریخ ال کلاسیکوها+ تصاویر

کمتر از 5 ساعت به جدال حساس و بزرگ رئال مادرید و بارسلونا زمان باقی است؛ جدالی که از مدت ها قبل همه منتظر شروعش هستند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، به بهانه این بازی بزرگ، بد نیست مروری داشته باشیم به ۲۰ لحظه منتخب که در تاریخ ال کلاسیکوها ماندگار شده است: ۱- اولین ال کلاسیکو به تاریخ ۱۳٫۳٫۱۹۰۲ در شهر مادرید که با برتری ۳-۱ بارسا به اتمام رسید. تصویر زیر، اولین بارسلونایی که در ال کلاسیکو به میدان رفت را نشان می دهد.

۲- ریکاردو زامورا، دروازه بان افسانه ای رئال و تیم ملی اسپانیا در لحظه مهار توپ مهاجم بارسا در دقیقه ۹۰ فینال کوپا دل ری ۱۹۳۶٫ زامورا از این سیو، به عنوان بهترین مهار تمام دوران فوتبالش نام برده است. رئال این بازی را ۲-۱ پیروز شد. این آخرین جدال دو تیم پیش از جنگ جهانی دوم بود.
۳- سنگین ترین نتیجه ای که تاکنون در تاریخ ال کلاسیکوها رقم خورده است. پیروزی ۱۱-۱ رئال بر بارسا به تاریخ ۱۳٫۶٫۱۹۴۳ در نیمه نهایی کوپا ژنرالیسم. رئال بازی رفت را ۳-۰ باخته بود اما در بازی برگشت موفق شد تحقیرآمیز ترین شکست تاریخ بارسلونا را رقم بزند. هر دو تیم مدعی بودند که در زمین حریف با شانتاژ پلیس محلی روبرو شده اند.
۴- اولین بازی دی استفانو در ال کلاسیکو به سال۱۹۵۳ که برای بارسایی ها بسیار گران تمام شد چون مدعی بودند که با فشار دولت دیکتاتوری وقت، دی استفانو، رئال را به بارسا ترجیح داده است. اسطوره آرژانتینی ۲۴ بار برابر بارسا قرار گرفت و ۱۵ گل نیز به این تیم زد.
۵- لحظه به ثمر رسیدن گل اواریستو در نیمه نهایی جام باشگاه های اروپای سال ۱۹۶۰٫ بارسا در یک بازی جنجالی موفق شد رئال را با نتیجه ۲-۱ شکست دهد و به فینال برود. در این بازی سه گل مردود اعلام شد و یکی از گل های بارسلونا نیز باید مردود اعلام می شد.
۶- فینال کوپا دل ری به تاریخ ۱۱٫۷٫۱۹۶۹ در سانتیاگو برنابئو. بارسا با قضاوت جنجالی آنتونیو ریگو موفق شد رئال را شکست داده و قهرمان شود. هواداران معترض رئال بارها بازی را با پرتاب بطری به درون زمین متوقف کردند.
۷- دیدار برگشت یک چهارم نهایی کوپا دل ری سال ۱۹۷۰ و بازهم یک بازی جنجالی دیگر. ریفه، مدافع بارسلونا، روی ولاسکز بیرون محوطه جریمه مرتکب خطا شد که داور در میان ناباوری اعلام پنالتی کرد. آمانسیو این پنالتی را گل کرد(۱-۱). داور به دلیل پرتاب بطری از سوی هواداران بارسا مجبور به لغو بازی شد و رئال به دور بعد صعود کرد.
۸- هردیا و بنیتو در جدال برای تصاحب توپ؛ جذاب ترین دوئل دهه ۷۰ دو تیم در ال کلاسیکوها..هردیا ۶ سال برای بارسا و بنیتو ۱۳ سال برای رئال بازی کرد.
۹- شکست تحقیر آمیز ۵-۰ رئال مقابل بارسا در برنابئو به تاریخ ۱۷٫۲٫۱۹۷۴ با درخشش یوهان کرویف و چولو سوتیل که در عکس مشاهده می شود.
۱۰- یک سال پس از شکست ۵-۰ رئال برابر بارسا، آنتونیو کاماچو برای اولین بار در ال کلاسیکو به میدان رفت و در یک بازی به یادماندنی، با مهار یوهان کرویف، باعث ثبت برتری ۱-۰ رئال شد.
۱۱- لائوری کانینگام، ستاره انگلیسی رئال، بهترین بازی خود برای رئال را در ال کلاسیکوی سال ۱۹۸۰ در نوکمپ انجام داد. در دیداری که رئال ۲-۰ پیروز شد و کانینگام به اولین بازیکنی از رئال تبدیل شد که در نوکمپ مورد تشویق هواداران بارسا قرار گرفت.
۱۲- یک شکست ۵-۰ دیگر در کارنامه رئال. این بار به تاریخ ۸٫۱٫۱۹۹۴ در نوکمپ. بارسا با درخشش روماریو که هت تریک کرد، موفق شد رئال را با ۵ گل مغلوب کند.
۱۳- دقیقا یک سال بعد رئال موفق شد انتقام شکست ۵-۰ را در برنابئو بگیرد و با درخشش زامورانو، لادروپ که از بارسا به تیم رقیب پیوسته بود و نیز لوئیس انریکه، با ۵ گل بارسا را در هم بکوبد.
۱۴- سال ۱۹۹۷ و دیدار رفت سوپرکاپ اسپانیا در نوکمپ. پرتاب فندک از سوی هواداران بارسا به سمت روبرتو کارلوس و زخمی شدن سر این ستاره برزیلی. رئال این بازی را ۲-۱ باخت اما در برنابئو با برتری ۴-۱ موفق به فتح سوپرکاپ شد.
۱۵- دعوت به سکوت تاریخی رائول در نوکمپ. ال کلاسیکوی رفت لالیگای فصل ۹۹-۲۰۰۰ در حالیکه رئال ۲-۱ از بارسا عقب بود، رائول در دقیقه۸۶ موفق شد بازی را به تساوی کشانده و اینگونه به شادی گل بپردازد.
۱۶- بازگشت تاریخی لوئیس فیگو به نوکمپ با پیراهن رئال به تاریخ ۲۱٫۱۰٫۲۰۰۰٫ جهنمی ترین اسقبالی که از یک بازیکن رئال در نوکمپ شده است. رئال ۲-۰ این بازی را به بارسلونا باخت.
۱۷- بازی برگشت همان فصل که ریوالدو در دقیقه ۹۳ یک گل سالم به رئال زد اما داور آن را مردود اعلام کرد. این گل در شرایطی به ثمر رسید که دو تیم، ۲-۲ مساوی بودند. اعتراضات تند پپ گواردیولا به داور پس از مردود شدن گل، یکی از ماندگارترین صحنه های ال کلاسیکوی ۳٫۳٫۲۰۰۱ بود.
۱۸- لحظه به ثمر رسیدن گل زیدان در بازی رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان سال ۲۰۰۲٫ رئال با برتری ۲-۰ موفق شد شد پس از ۱۹ سال در نوکمپ به پیروزی دست یابد و در بازی برگشت با تساوی ۱-۱ به فینال رفت و قهرمان شد.
۱۹- پرتاب سر خوک به سمت لوئیس فیگو در ال کلاسیکوی ۲۳٫۱۱٫۲۰۰۲ در نوکمپ.
۲۰- گلزنی رونالدوی برزیلی با پیراهن رئال در ال کلاسیکوی فصل ۲۰۰۴-۲۰۰۵ که ۴-۲ به سود رئال تمام شد. او در مجموع ۴ گل در ۶ بازی به بارسلونا زد.
منبع: ورزش ۳

دیدگاه تان را بنویسید