رییس انجمن تیروکمان جانبازان و معلولان با اشاره به نداشتن فضای تمرینی برای انجام تمرینات تیم ملی تیروکمان گفت: با توجه به افتخارات زیادی که کمانداران در بازی‌های پارالمپیک ریو از نظر مدال‌آوری داشتند، انتظار داریم وزارت ورزش به عنوان متولی امر در جهت حل این مشکل پیش‌قدم باشد.

جی پلاس، مجید کهتری افزود: با وجود اینکه حدود ۳ ماه از بازی‌های پارالمپیک ریو سپری می‌شود، اما کمانداران معلول کماکان به خاطر نداشتن فضای تمرینی مناسب، از تمرینات لازم برخوردار نیستند و اردوی آن‌ها به خاطر این مشکل تا به امروز تعطیل بوده است.

وی گفت: در حال حاضر از ۷ کماندار معلول حاضر در تیم ملی، ۴ کماندار متعلق به استان تهران است و ما انتظار داریم در وهله اول وزارت ورزش و سپس شهردار تهران این کمانداران را تحت پوشش قرار دهند و با حل مشکل فضای تمرینی آن‌ها بتوانند آن‌ها را در کسب نتایج بهتر در رویدادهای آینده کمک کنند.

کهتری اضافه کرد: واقعا بی‌انصافی است که ما در جایی مثل تهران فضایی برای تمرین کمانداران نداشته باشیم و در شهرستان این فضا فراهم باشد. من از محمدباقر قالیباف شهردار تهران این تقاضا را دارم که یک جای اختصاصی برای معلولان به عنوان فضای تمرینی در نظر بگیرد تا آن‌ها از این بلاتکلیفی رهایی پیدا کنند. در حال حاضر در آذر سال جاری باید در رقابت‌های داخل سالن تایلند شرکت می‌کردیم که البته به خاطر نبود بودجه لازم و از سوی دیگر مشکل فضای تمرینی از حضور در این رقابت‌ها انصراف دادیم.

وی اضافه کرد: البته شرکت در رقابت‌های داخل سالن تایلند چون در تقویم ورزشی فدراسیون درج نشده بود، برنامه‌ریزی خاصی برای این رقابت‌ها نداشتیم. اما به هر صورت اگر کمانداران بعد از بازی‌های پارالمپیک آماده بودند، شاید در اولین تجربه حضور خود در رقابت‌های داخل سالن، شرکت می‌کردند.

کهتری اضافه کرد: من امیدوارم با استقلال پیدا کردن کمیته ملی پارالمپیک از المپیک در سال ۹۶ از نظر بودجه و امکانات شرایط بهتری پیدا کنیم و محمود خسروی وفا به عنوان رییس کمیته ملی پارالمپیک تمهیدات لازم برای رفع مشکل کمانداران معلول بیاندیشد تا هرچه سریع‌تر بتوانیم از این بلاتکلیفی خارج شویم و شرایط خوبی را برای کمانداران معلول رقم بزنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سال آینده رقابتهای جام جهانی چین را پیش رو داریم، امیدوارم هر چه سریعتر با رفع این مشکل، برنامه‌ریزی خود را برای آماده‌سازی تیم شروع کنیم. البته من معتقدم وزارت ورزش و جوانان و شخص سلطانی فر باید حمایت بیشتری از تیم‌های مدال‌آور داشته باشد و با اختصاص یک زمین مناسب خاص ورزشکاران معلول، ما را در جهت کسب نتایج بهتر در رقابت‌های آینده کمک کند.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید