سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران با تشکر از حضور تماشاگران در سالن آزادی، از عملکرد ملی‌پوشانش برابر قطر ابراز رضایت کرد.

جی پلاس، دریک باوئرمان سرمربی تیم بسکتبال ایران بعد از پیروزی برابر قطر در نشست خبری حاضر شد و درباره این دیدار صحبت کرد.

سرمربی تیم ملی ایران ابتدا گفت: جا دارد از تماشاگران خوب ایرانی که در سالن حضور داشتند و بازیکنان را تشویق می‌کردند، تشکر کنم. این موضوع برای تیم ما خیلی مهم بود و واقعا بر عملکرد بازیکنان تاثیر گذاشت. به نظرم با توجه به اینکه اولین بازی تیم ملی در سالن بود، تعداد تماشاگران خوبی نیز در ورزشگاه حاضر شدند و من از آن‌ها تشکر می‌کنم.

او با اشاره به عملکرد ملی‌پوشان گفت: به تیمم تبریک می‌گویم چرا که خوب کار کردند و آن طور که من می‌خواستم بازی کردند. ما می‌خواهیم بهتر از این هم باشیم. در این مسابقه در دفاع و حمله خوب کار کردیم. امتیازهای قطر نشان می‌دهد در دفاع خیلی خوب بودیم و باید این را بگویم که انتظار چنین بازی خوبی از بازیکنانم نداشتم چرا که قطر هم تیم بسیار خوبی بود اما این نتیجه نشان می‌دهد در دفاع و حمله درخشان بودیم.

او ادامه داد: اما بعد از این بازی باید تمام تمرکزمان را برای دیدار برابر عراق بگذاریم. عراقی‌ها خیلی خوب هستند و مطمئنا بازی دشوار و فیزیکی خواهیم داشت. به نظر من امروز بازیکنانم آنچه را ما خواستیم اجرا کردند. گردش توپ خوبی داشتیم و عملکردمان مطلوب بود اما تاکید می‌کنم این برد تنها قدم کوچکی به سمت قهرمانی ما بود و باید بهتر از این باشیم. برای‌مان مهم است مرحله مقدماتی را بدون شکست تمام کنیم.

باوئرمان با بیان این مطلب که عملکرد بازیکنان جوان تیم هم مناسب بود گفت: چیز مهم برای یک مربی این است که به همه ۱۲ نفرش اعتماد داشته باشد. امروز من این حس را داشتم چرا که همه بازیکنان وظایفشان را به خوبی انجام دادند. به طور مثال میثم میرزایی آنقدر خوب است که می‌تواند بعد از حامد حدادی دومین سنتر تیم ملی باشد اما چون اینقدر بقیه بازیکنان خوبند باید صبر کند تا زمان بگیرد. یا وحید دلیرزهان که یکی از جوانان با استعداد ماست مجبور بود تا دقایق پایانی روی نیمکت باشد که وارد زمین شود که در همان دقایق کم هم فوق‌العاده بود.

سرمربی تیم ملی بسکتبال در پاسخ به این سوال که وضعیت مصدومیت محمد جمشیدی چگونه است و آیا لازم بود از او استفاده شود گفت: جمشیدی به دلیل آسیب دیدگی ۴ روز با ما تمرین نکرد و در مجموع به دلیل حضور در لیگ فیلیپین تنها دو هفته با ما بود. تیم پزشکی ما تاکید کرد او برای بازی مشکلی ندارد. مطمئنا اگر لازم نبود از جمشیدی استفاده نمی‌کردیم اما به دلیل اینکه زمان کمی با ما بود، ما او را در این دیدار به میدان فرستادیم تا هم ریتمش با تیم را به دست آورد هم به بانداژ روی دستش عادت کند که دیدیم در نیمه اول هنوز هماهنگ نبود اما از نیمه دوم فوق‌العاده کار کرد.

باوئرمان در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه از عملکرد اوشین ساهاکیان در پست ۳ راضی بود یا نه بیان کرد: تیم ملی جایی است که بازیکنان بر اساس نیاز استفاده می‌شوند. اوشین یک بازیکن پست ۴ است اما از خودگذشتگی بزرگی انجام داد و برای تیم ملی در پستی بازی می‌کند که تخصص‌اش نیست. با این حال عملکردش فوق‌العاده بود. ما در ابتدای تابستان از ارسلان کاظمی برای پست ۳ و از اوشین برای پست ۴ استفاده می کردیم اما چون ساهاکیان بازیکن بهتری در شوت‌های سه امتیازی است، از او خواستیم تا در پست ۳ به میدان برود و به عنوان کاپیتان دوم تیم کار فوق‌العاده‌ای انجام داد.

باوئرمان در پاسخ به سوال دیگر ایسنا مبنی بر اینکه بهنام یخچالی چقدر به ایده‌آل‌های او در پست یک نزدیک شده است، گفت: در بسکتبال روز جهان سایز و قد نقش زیادی در پست یک دارد و یک بازیکن پست یک باید فضاسازی کند، توپ را منتقل کند و هر جا لازم باشد امتیاز بیاورد که بهنام امروز مثل یک گارد راس واقعی بازی کرد. ما نمی‌توانیم از این بیشتر از او راضی باشیم چرا که واقعا خودش را در این پست وفق داده و مشخصات یک پست یک واقعی را در زمین دارد. نکته دیگر ارتباط خوب او با سجاد مشایخی است و همین باعث می‌شود بهتر کار کند.

او ادامه داد: در دقایقی از بازی سجاد مشایخی می‌تواند در دفاع بیشتر کار کند و بهنام فرصتی برای استراحت داشته باشد و دوباره در حمله به عنوان یک پست یک خوب کار کند.

او در پایان گفت: نکته قابل توجه برای بازیکنان ما مثل بهنام و سجاد این است که سن پایینی دارند و این یعنی آینده. این رقابت‌ها فرصتی برای همین بازیکنان است. فرید اصلانی، بهنام، سجاد مشایخی، میثم میرزایی و دیگر بازیکنان، جوانان بسکتبال ایران هستند که باید تجربه کسب کنند و در آینده بدرخشند.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید