هفته پنجم لیگ برتر فوتبال

پرسپولیس - تراکتورسازی؛ جذاب، تماشایی و پر از دوئل

لینک کوتاه کپی شد

پرسپولیس با هدف حفظ جایگاه خود در صدر جدول این هفته به میهمانی تیمی می‌رود که نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌اش است.

جی پلاس، هفته پنجم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور فردا (شنبه) با برگزاری پنج دیدار پیگیری می‌شود که مهم‌ترین آنها رویارویی تراکتورسازی و پرسپولیس در ورزشگاه اختصاصی تراکتورسازان است، ورزشگاهی پنج هزار نفری که شاید کمتر کسی فکر می‌کرد، پذیرای حساس‌ترین دیدار ایستگاه پنجم لیگ پانزدهم باشد. در زیر اشاره‌ای به دیدارهای روز دوم از هفته پنجم لیگ برتر خواهیم داشت:

پدیده خراسان - استقلال خوزستان
کسب پنج امتیاز از چهار بازی نمی‌تواند نتیجه خوبی برای پدیده خراسان باشد. مهاجری با این امید که در تعطیلات لیگ برتر شرایط را به سود تیمش تغییر دهد، روزهای توقف لیگ را پشت سر گذاشت، اما مصدومیت مهره‌های کارآمد به مشکلات تیمش افزود. تیم او در شروع دوباره لیگ باید از استقلال خوزستانی پذیرایی کند که بر خلاف فصل گذشته شرایط خیلی خوبی ندارد و پنج امتیازی است، مثل پدیده و پنج تیم دیگر. برای رها شد از زندگی در میانه جدول و رسیدن به صف تیم‌های بالای جدولی امتیازات این دیدارهای شش امتیازی اهمیتی دوچندان دارد، حتی اگر تیمت مصدوم زیاد داشته باشد، با مشکلات مالی دست و پنجه نرم کند و ... .

صبای قم - ذوب‌آهن اصفهان
در تعطیلات لیگ برتر ریه یحیی گل‌محمدی بیمار شد، به حدی که او را به بستری شدن در بیمارستان کشاند و از تیمش دور ماند. در غیاب او تمرینات ذوبی‌ها پیگیری شد، حتی برد پرگل هم در دیدارهای دوستانه به‌دست آوردند. ذوبی‌ها که هنوز شوک مصدومیت قاسم حدادی‌فر را هضم نکرده‌اند با اندیشه جبران هفت امتیازی که در چهار هفته ابتدایی از دست دادند پای به هفته پنجم لیگ برتر می‌گذارند. آنها در شروع دوباره مسابقات میهمان تیمی هستند که اتفاقاً‌ تعطیلات را با اندیشه جبران پشت سر گذاشته است. وضعیت دو تیم تقریباً مشابه هم است با این تفاوت که در ذوب‌آهن همه از گل‌محمدی انتظار ایستادن در بالای جدول را دارند و در قم فعلاً کسی به برکناری صمد مرفاوی فکر نمی‌کند.

سپاهان اصفهان - پیکان
سپاهان قرار بود این فصل مدعی قهرمانی باشد، اما فرازونشیب‌های چهار هفته ابتدایی تیم ویسی را در قواره مدعی نشان نداده است. عایدی زردپوشان از چهار بازی اخیر دو برد مقابل استقلال خوزستان و نفت تهران بوده است و دو شکست برابر پدیده خراسان و صنعت نفت آبادان. این نتایج قطعاً برای ویسی هم راضی‌کننده نیست و او امیدوار است از همین هفته «ثبات» را در تیمش جایگزین «فرازونشیب» کند، از همین هفته و بازی مقابل پیکان که مثل صبا، گسترش فولاد، استقلال و فولاد خوزستان هنوز در حسرت پیروزی است و برد نوبرانه را آرزو می‌کند. تیم ویسی در این هفته میزبان تیمی است که روزگاری سرمربی‌اش بوده و اتفاقاً نتایج ضعیفی با او کسب کرده است.

در این بازی البته شاهد تقابل ویسی، سرمربی سپاهان با رحمان احمدی، سنگربان پیکان هم خواهیم بود. ویسی که پیش از آغاز پانزدهمین دوره لیگ برتر محترمانه عذر احمدی را خواست فردا باید رودرروی او و تیمی بایستد که پیش از تعطیلات یقه استقلال را گرفت و تا هشت دقیقه مانده به پایان بازی تیم پیروز میدان بود. ویسی از رویارویی با بازیکنان دیپورتی سپاهان خاطرات خوبی ندارد. او قطعاً شکست تیمش در هفته اول مقابل پدیده را که با درخشش شهاب گردان رقم خورد، فراموش نکرده است.

فولاد خوزستان - سایپا
دو تساوی، دو شکست، سه گل‌زده، شش گل‌خورده، تفاضل گل ۳- و دو امتیاز٫ پیش از آغاز فصل پانزدهم لیگ برتر این کارنامه را مقابل بدبین‌ترین هوادار فولاد خوزستان هم می‌گذاشتید نمی‌پذیرفت، آنهم در روزهایی که این تیم با آمدن سعداوی رؤیای روزهای خوش را می‌دیدید. تعطیلات برای تیم سعداوی بد تمام نشد. جدا از برپایی اردو و برگزاری دیدارهای تدارکاتی خوب، ساسان انصاری نیز به این تیم برگشت که با حضورش می‌تواند بار تهاجمی سرخپوشان خوزستانی را بیشتر کند. این تیم در هفته پنجم پذیرایی سایپایی است که در جمع تیم‌های پنج امتیازی میان جدول صعود به صف مدعیان را جستجو می‌کند. پیروزی مقابل قعرنشین جدول قطعاً فرکی و شاگردانش را به این هدف نزدیک می‌کند، او که این هفته مقابل تیمی بازی می‌کند که سه فصل پیش قهرمان لیگ برترش کرد.

تراکتورسازی تبریز - پرسپولیس
و بالاخره جذاب‌ترین دیدار هفته پنجم لیگ برتر؛ دیدار تراکتورسازی تبریز - پرسپولیس٫ از هفته‌ها پیش حرف از این بازی بود و همه حساسیت و اهمیت آن را پیش‌بینی می‌کردند. از همان زمانی که محمد نوری و محسن بنگر، کاپیتان‌های پیشین پرسپولیس پیراهن تراکتورسازی را به تن کردند. از همان زمانی که مشخص شد ورزشگاه یادگار امام (ره) برای میزبانی این بازی آماده نمی‌شود. از همان زمانی که دو تیم در کورس قهرمانی رقابتی شانه به شانه را در پیش گرفتند. از همان زمانی که دیدارشان افتاد پیش از دربی تهران و از همان زمان که ... .

بازی تیم‌های اول و دوم جدول رده‌بندی هر مسابقاتی جذاب و تماشایی است، به ویژه اگر هر دو تیم پرمهره و مدعیان اصلی قهرمانی باشند. مثل تراکتورسازی و پرسپولیس٫ بازی آنها خود به خود جذاب است، حال اگر حواشی و اتفاقات قبل از بازی را هم به آن اضافه کنیم، یک دربی تمام عیار می‌شود، نکته‌ای که برانکو هم به آن اشاره کرد. این بازی پر از دوئل است. دوئل بین اخباری و بیرانوند در دروازه‌های دو تیم. هجوم مهاجمان بی‌رحم تراکتورسازی به بهترین خط دفاع لیگ تا این هفته. از سوی دیگر تقابل جذاب کیانی، رفیعی و کرار با مسلمان، کامیابی‌نیا و احمدزاده. در بین دوئل‌ها این یکی جذاب‌تر از دیگری است، رویارویی آقای گل‌های فصل‌های سیزدهم و چهاردهم لیگ برتر. ادینیو و طارمی. وای چه بازی جذابی. تنها چیزی که شاید باعث شود، تعداد بینندگان دربی منچستر در ایران کمتر از دیگر نقاط دنیا باشد.

تقابل اندیشه‌های امیر قلعه‌نویی در کسوت سرمربیگری تراکتورسازی با برانکو ایوانکوویچ هم کم جذاب نیست. قلعه‌نویی که بعد از جام جهانی ۲۰۰۶ جانشین برانکو در تیم ملی شد، در دیدار برگشت دو تیم در فصل گذشته برای نخستین بار رودروی پرفسور ایستاد که آن بازی به نتیجه تساوی یک - یک انجامید. باید دید این بار در ورزشگاه خانگی‌اش تراکتور امیر می‌تواند با گذر از تیم برانکو به صدر جدول برسد یا خیر.

برنامه کامل هفته پنجم لیگ برتر را در زیر می‌بینید:

هفته پنجم، گرامیداشت شهادت امام محمد باقر(ع) و بزرگداشت عید سعید قربان - روز عرفه و نیایش - تجلیل از شهدای فاجعه منا
جمعه - ۱۹ شهریور ۹۵
گسترش فولاد تبریز - سیاه‌جامگان مشهد، ورزشگاه بنیان دیزل تبریز (اختصاصی گسترش فولاد)، ساعت ۱۷:۳۰
نفت تهران - صنعت نفت آبادان، ورزشگاه تختی تهران، ساعت ۱۸:۴۵

شنبه - ۲۰ شهریور ۹۵
تراکتورسازی تبریز - پرسپولیس، ورزشگاه اختصاصی تراکتورسازی، ساعت ۱۷:۱۵
پدیده خراسان - استقلال خوزستان، ورزشگاه ثامن مشهد، ساعت ۱۸:۱۵
صبای قم - ذوب‌آهن اصفهان، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم، ساعت ۱۸:۴۵
سپاهان اصفهان - پیکان، ورزشگاه فولاد شهر اصفهان، ساعت ۱۸:۴۵
فولاد خوزستان - سایپا، ورزشگاه غدیر اهواز، ساعت ۱۸:۵۰

یکشنبه - ۲۱ شهریور ۹۵
استقلال - ماشین‌سازی تبریز، ورزشگاه آزادی تهران، ساعت ۱۸:۴۵

منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید