مجمع انتخاباتی فدراسیون چوگان در حالی برگزار شد که حاشیه‌های زیادی داشت.

جی پلاس، مجمع انتخاباتی فدراسیون چوگان در حالی برگزار شد که تعداد اندک اعضای مجمع نخستین موضوعی بود که تعجب خبرنگاران را به دنبال داشت. وقتی در خصوص این موضوع سوال شد جواب این بود که چوگان در سطح استان‌ها فعالیتی ندارد و جالب اینجاست که مشکل مالی مهم‌ترین دلیل برای عدم توسعه این ورزش ملی به شمار می‌رود.

موضوع وقتی جالب شد که از بین نامزدهای ثبت‌نام کرده محمدشروین اسبقیان که سابقه سرپرستی در چند فدراسیون را دارد و در قایقرانی نیز فعالیت کرده از غایبان بود که غیبت او سوال‌های زیادی را ایجاد می‌کرد. شایعات حاکی از این است شب قبل از برگزاری انتخابات در تماسی تلفنی از وی خواسته شده تا از حضور در انتخابات انصراف دهد. از بین ۸ نامزد ۶ نفر انصراف دادند تا یک خانم جوان ۳۶ ساله دامپزشک که صرفاً به چوگان علاقه دارد و حمایت زیادی هم از رئیس دو تابعیتی شده بود، بر مسند قدرت بنشیند.

اگرچه در نگاه اول به نظر می‌رسید مجمع انتخاباتی چوگان بدون حاشیه برگزار شده و یک انتخابات آرام به شمار می‌رفت، اما جریان دقیقا برعکس بود.

سعید آذر به عنوان نماینده ورزشکاران و مهدی مظفری به عنوان نماینده داوران در مجمع غیبت داشتند. شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه نمایندگان معرفی شده رأی موافق در جهت رئیس جدید ندارند به همین دلیل دعوت نشدند. از طرفی حجت‌الله دهخدایی نفرات دیگری را معرفی کرد که این موضوع مورد موافقت معاونت قهرمانی قرار نگرفت.

دهخدایی در گفت‌وگو با فارس در این باره اظهار داشت: من دلیل خودم را به وزارت ورزش برای دعوت نکردن نماینده ورزشکاران و داوران گفته‌ام. اگر تخلفی هم کرده باشیم دستگاه‌های ذیربط هستند. ما در این رشته همیشه منافع ملی را در نظر گرفته‌ایم. با توجه به نامه تهدیدآمیز فدراسیون جهانی برای تعلیق، آنها اعتقاد داشتند حتما یک فرد چوگان‌باز باید در رأی فدراسیون قرار بگیرد.

از دیگر نکات جالب مجمع چوگان حضور عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی وزارت ورزش در مجمع بود که اخیراً در امور فدراسیون‌ها فعالیت زیادی دارد! در حالی که پیش از این اعلام شده بود نصرالله سجادی ریاست مجمع را برعهده خواهد داشت، اما این اتفاق رخ نداد. حضور احمدی در این مجمع شائبه‌های زیادی را به وجود آورده است. وی پیش از این در مجمع عمومی تیراندازی با کمان هم حضور داشت و حمایت‌های او از شجاعی پنهان نبود.

چوگان ورزشی ملی ایران است که آذربایجانی‌ها آن را به نام خود ثبت کرده‌اند. ورزشی که به نظر می‌رسد خیلی مورد توجه مسئولان قرار نگرفته و غفلت از آن باعث شده تا کشور دیگری آن را رشته بومی خود بداند. ۴ استان در سراسر کشور بعد از این اتفاق مسئولان به خود آمدند و حالا در تلاش هستند تا این رشته را به نام ایران ثبت کنند، اما حالا باید دید رئیس جدید چقدر توانایی انجام این کار را دارد.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید