معاون وزیر نفت در نظارت بر منابع هیدروکربوری با اشاره به روبه پایان بودن برخی طرحهای توسعه ای مانند طرحهای پارس جنوبی و غرب کارون، بر ضرورت تعریف و پایه ریزی طرحهای توسعه ای جدید و پیگیری جدی این طرحها تاکید کرد.

جی پلاس، رکن الدین جوادی مدیرعامل سابق شرکت ملی نفت ایران و معاون وزیر نفت در نظارت بر منابع هیدروکربوری، صبح امروز (شنبه، ٢٩ خردادماه) در مراسمی که به منظور تودیع وی و معارفه علی کاردر به عنوان مدیرعامل جدید شرکت ملی نفت ایران برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: صنعت نفت، چشم و چراغ اقتصاد کشور است و لازم است پس از اتمام طرح‌های در دست اقدام، طرحهای توسعه ای جدید تعریف و آغاز شود.

وی نهایی کردن مدل جدید قراردادی صنعت نفت را مورد تاکید قرار داد و افزود: همچنین ساماندهی نیروهای انسانی صنعت نفت از طریق جذب نیروهای جدید و ارتقای نیروهای کیفی موجود باید در دستور کار قرار گیرد.

جوادی بر ضرورت اصلاح و تسهیل فرایندها برای حضور موثرتر در عرصه های بین المللی نیز تاکید و تصریح کرد: ما باید برای آبادانی کشور تلاش کنیم و جای درنگی در این زمینه نیست.

مدیرعامل پیشین شرکت ملی نفت ایران با بیان این که در مدت تصدی این مسئولیت، تمام تلاش خود را برای دور نگهداشتن شرکت ملی نفت ایران از فضاهای غیرحرفه ای به کار گرفته است، ادامه داد: سعی کردم شرکت نفت را از فضای سیاست زدگی دور کنم و این مهم را در انتصابات و تصمیم گیریها مورد توجه قرار دادم.

جوادی با بیان این که وقت و فکر ما بسیار ارزشمندتر از آن است که صرف حواشی شود، یادآور شد: با این سیاست، کمترین تنش را در شرکت ملی نفت ایران داشتیم و همه تلاشم بر این بود که انرژی و توان افراد صرف ماموریتهای اصلی شرکت شود.

وی به سابقه آشنایی دیرینه خود با علی کاردر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اشاره کرد و افزود: شرکت ملی نفت ایران مسئولیت سنگینی را بر عهده دارد و امیدوارم با همراهی همه کارکنان، این شرکت بتواند بار سنگین مسئولیتها را به سرمنزل مقصود برساند.

جوادی با قدردانی از وزیر نفت به دلیل فرصتی که در حدود این سه سال در اختیار وی قرار داد، این مدت زمان را فرصت خوبی برای آموزش و یادگیری عنوان کرد و افزود: همچنین از هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران به دلیل همراهیهای صادقانه در این مدت قدردانی و برای هیئت مدیره جدید، آرزوی توفیق می کنم.

وی وزیر نفت را وزیری باهوش، باتجربه و جسور در تصمیم گیری توصیف کرد و گفت: کارکنان وزارت نفت باید قدر ایشان را بدانند و متقابلا وزیر نفت نیز قدرشناس کارکنان صنعت نفت که در دوران جنگ، تحریم و ... در این صنعت نقش آفرینی کرده اند، هستند.

جوادی با بیان این که بر آن است تجربه های سه ساله خود را به رشته تحریر درآورد، در پایان از همکاری شرکتهای عملیاتی و مدیریتهای ستادی و مجموعه شرکت ملی نفت ایران در مدت زمان تصدی مسئولیت مدیرعاملی این شرکت قدردانی کرد.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید