قیمت نفت در روز سه شنبه با روندی کاهشی رو به رو شد و کارشناسان امکان می دهند که بازار دوباره به روند نزولی خود بازگشته است.
جی پلاس، قیمت نفت در روز سه شنبه روندی کاهشی داشت. افت قیمت نفت به این دلیل بوده که تولیدات نفت خام منطقه های صادرکننده با وجود برنامه های اوپک و روسیه برای کاهش تولید، افزایش یافته است. ترسی در بازار ایجاد شده که امکان عرضه بیش از تقاضا در بازار تا سال ۲۰۱۷ ادامه پیدا کرد.

نفت خام بین المللی برنت با کاهش ۱۹ سنتی یا ۰.۳ درصدی با قیمت ۵۴.۷۵ دلار در بازار عرضه شد.

نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا نیز با کاهش ۳۲ سنت، ۵۱.۴۷ دلار است.

تاجران می گویند که این کاهش قیمت به این دلیل بوده که تولیدات کشورهای صادرکننده نفتی و روسیه افزایش پیدا کرده است.

مت استنلی، دلال سوخت در خدمات سرمایه گذاری دوبی نیز بر این باور است که نفت همچنان به دنبال کانال قیمتی است که در آن ثابت بماند. به نظر می رسد که این قیمتی که نفت در آن ثابت ماند ۵۵ دلار نخواهد بود و به نطر می رسد در کانال ۵۰ دلار ثابت بماند.

تولیدات اوپک در نوامبر رکورد زده و به ۳۴.۱۹ میلیون بشکه در روز رسیده است. این در حالی است که در اکتبر تولیدات ۳۳٫۸۲ میلیون بشکه در روز بوده است.

روسیه در روز جمعه اعلام کرده که تولیدات خود را به ۱۱.۲۱ میلیون بشکه در روز رسانده است. این بیشترین میزان در ۳۰ سال اخیر این کشور بوده است.

کارشناسان بر این باورند که ممکن است که افزایش قیمت هفته گذشته فقط یه واکنش هیجانی بازار به توافق اوپک بوده و دوباره در بازار رقابت بر سر تولیدات ایجاد خواهد شد.

منبع: خبرآنلاین

دیدگاه تان را بنویسید