در دومین روز معاملات بورس اوراق بهادار تهران در این هفته شاخص کل بازده نقدی و قیمتی نسبت به روز گذشته ۸۴ واحد رشد کرد و در تراز ۷۹ هزار و ۶۲۵ واحدی قرار گرفت. حجم معاملات نیز امروز عدد ۷۷۹ میلیون و ۸۲۰ را تجربه کرد.

جی پلاس، امروز یکشنبه دماسنج بازار سرمایه از ابتدای باز شدن معاملات با رشد همراه بود و در بهترین حالت در تراز ۷۹ هزار و ۶۸۲ واحدی ایستاد، اما پس از آن با کاهش همراه شد و در کل، نسبت به روز گذشته با ۸۴ واحد رشد به تراز ۷۹ هزار و ۶۲۵ واحدی رسید.

شاخص کل هم وزن نیز ۶۲٫۳ واحد رشد کرد و به رقم ۱۶ هزار و ۱۴۴ واحدی رسید. علاوه بر این شاخص آزاد شناور پس از ۲۳ واحد رشد رقم ۸۸ هزار و ۸۳۴ واحدی را تجربه کرد، اما شاخص بازار اول پس از ۳۱ واحد افت به رقم ۵۶ هزار و ۵۱۷ واحدی رسید. شاخص بازار دوم نیز ۷۰۳ واحد رشد کرد و وارد کانال ۱۶۹ هزار و ۴۸۹ واحدی شد.

امروز نماد معاملاتی صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۵۷ واحد تأثیر مثبت در شاخص کل بیشترین نقش را در نوسانات دماسنج بازار سرمایه ایفا کرد. پس از این نماد کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران، پتروشیمی فناوران و مخابرات ایران بیشترین نقش را در نوسانات صعودی شاخص کل ایفا کردند.

در طرف مقابل نماد فولاد مبارکه اصفهان بیشترین نقش را در جلوگیری از رشد شاخص کل بر عهده داشت، پس از این نماد پالایش نفت اصفهان، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید و نفت و گاز پتروشیمی تأمین بیشترین نقش را در نوسانات نزولی شاخص ایفا کردند.

ارزش معاملات امروز به رقم ۱۹۴ میلیارد و ۵۱۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۷۷۹ میلیون و ۶۲۰ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی بیش از ۵۶ هزار نوبت داد و ستد بود.

در گروه خودرو نماد معاملاتی سایپا، ایران‌خودرو دیزل، پارس خودرو و سایپا دیزل همچنان بسته است و نماد ایران خودرو امروز با مقداری کاهش قیمت روبرو بود. در کل گروه خودرو امروز با معاملات روتینی مواجه شد. در این گروه بیش از ۶۱ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۱ میلیارد تومان در شش هزار و ۷۳۷ نوبت معامله، مورد دادوستد قرار گرفت. در گروه فلزات اساسی بیش از ۳۵ میلیون سهم به ارزش تقریبی ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در ۳۳۸۱ نوبت معامله دادوستد شد. همچنین در گروه سیمان بیش از ۲۷ میلیون سهم به ارزش بیش از پنج میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت.

امروز نماد سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی بیشترین ارزش معامله را به خود اختصاص داد، اما در این نماد ۶۸ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۲ میلیارد تومان تنها در دو معامله در کدهای درون‌گروهی مورد دادوستد قرار گرفت. همچنین در نماد ایران ترانسفو هفت میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۱ میلیارد تومان در یک معامله درون‌گروهی کد به کد شد. دیگر معامله کد به کد امروز مربوط به شرکت ارتباط سیار ایران بود که در آن معامله سه میلیون سهم به ارزش ۱۰ میلیارد و ۵۲۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تنها در یک معامله درون‌گروهی مورد دادوستد قرار گرفت. همچنین در نماد ملی صنایع مس ایران ۲۵ میلیون سهم به ارزش بیش از پنج میلیارد تومان در سه معامله درون گروهی دست به دست شد.

آیفکس امروز یک واحد افت کرد و به رقم ۷۳۰.۵ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران رقم ۱۴۵ میلیارد تومان را رد کرد که این مبلغ ناشی از دست به دست شدن ۱۹۸ میلیون و ۸۸۴ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۱۹ هزار و ۱۶۶ نوبت دادوستد بود.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید