گزارش‌ها از بازار مسکن حاکی از آن است که برای رهن یک ویلای مسکونی، بستگی به منطقه و متراژ، باید از ۲۵۰ میلیون تومان تا بیش از ۴ میلیارد تومان پرداخته شود.
جی پلاس، اگرچه فصل نقل و انتقالات مسکن تمام شده و تابستان، اوج جابه‌جایی مستاجران است، اما با این حال، بازار اجاره همچنان رونق دارد و در میان فایل‌های مشاوران املاک، خانه‌های بسیاری دیده می‌شوند که برای رهن و اجاره گذاشته‌اند.
هم‌اکنون بیشتر تقاضایی که در بازار اجاره وجود دارد، به آپارتمان‌های مسکونی مربوط می‌شود که مستاجران براساس سطح درآمد خود، برای اجاره آپارتمان به بنگاه‌های املاک مراجعه می‌کنند. اما در کنار تقاضایی که برای آپارتمان‌های مسکونی وجود دارد، ویلاهای مسکونی نیز طرفدارهای خاص خود را دارد. این گروه، متقاضیانی هستند که سطح درآمد خوبی دارند و گفته می‌شود به علت این‌که سرمایه خود را در چرخه تولید یا تجارت به‌کار برده‌اند، از خرید خانه‌های لوکس خودداری می‌کنند و به همین دلیل، وارد بازار اجاره ویلاهای مسکونی شده‌اند. گزارش‌ها از بازار نشان می‌دهد که برای رهن یک ویلای مسکونی، بستگی به منطقه و متراژ، باید از ۲۵۰ میلیون تومان تا بیش از ۴ میلیارد تومان پرداخته شود. البته بیشتر ویلاهای مسکونی لوکس در میان فایل‌های مشاوران املاک، به مناطق شمالی شهر تهران مربوط می‌شود. بر این اساس، برای یک ویلای مسکونی در منطقه دربند گلابدره باید ۲۵۰ میلیون تومان بابت رهن پرداخت کرد و در عین حال، ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ماهانه اجاره پرداخت. در منطقه نیاوران، سه‌راه یاسر نیز رهن یک واحد مسکونی ویلایی ۴ میلیارد تومان اعلام شده است. از سوی دیگر، برای یک واحد ۶۲۰ متری در منطقه ظفر، خیابان فریدافشار، یک میلیارد تومان تومان بابت رهن و در عین حال، ماهانه ۶ میلیون تومان بابت اجاره پرداخته شود. در خیابان دارآباد، خیابان پورابتهاج نیز رهن یک واحد ویلایی ۹۸۰ متری حدود ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان گذاشته شده است. در خیابان پاسداران، خیابان فرخی‌یزدی رهن یک واحد مسکونی ویلایی ۴۰۰ متری، یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعلام شده است. در خیابان فرشته، خیابان شبدیز نیز رهن یک واحد مسکونی ۶۰۰ متری، ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است. در خیابان شریعتی، نرسیده به تجریش هم رهن یک واحد ۵۱۸ متری ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است. در خیابان نیاوران، جمال‌آباد هم برای رهن یک واحد مسکونی ویلایی ۱۲۵۰ متری باید ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پرداخته شود. منبع: خبرآنلاین

دیدگاه تان را بنویسید