طرح گردشگری «آشوراده» را در آینده نزدیک نمی توان اجرا کرد

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: نمی توان در آینده نزدیک طرح گردشگری آشوراده را اجرا کرد زیرا هنوز در اول راه هستیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، معصومه ابتکار، ظهر سه شنبه، در بازدید از جزیره آشوراده گفت: درآینده نزدیک شاهد اجرای طرح گردشگری آشوراده نخواهیم بود زیرا مطالعات این طرح تازه آغاز شده و اول راه هستیم.

وی با بیان این که مطالعات این طرح زیر نظر سازمان حفاظت از محیط است، افزود: امروز بازدید میدانی از نقاط مخلف آشوراده داشتیم. وی تاکید کرد: تمام برنامه ها برای مدیریت آشوراده بر مبنای حفاظت از محیط زیست است. ابتکار در پاسخ به این سوال که گفته شده شما با طرح گردشگری آشوراده موافق کرده اید، توضیح داد: خیلی حرف ها از قول در خیلی جاها نقل می کنند، اما شما باور نکنید. وی با تاکید بر این که برای حفاظت از محیط زیست از جوامع محلی استفاده خواهد شد، اظهار کرد: با گردشگری طبیعی در حدی که به برنامه های حفاظتی آسیب نزند و در چارچوب قانون باشد موافیم. وی در بازید از مرکز درمانی تحقیقاتی فک خزر «لنی هارت» واقع در جزیره آشوراده، اعلام کرد که سازمان حفاظت از محیط زیست تمام تلاش خود را برای حفاظت از این گونه نادر می کند. وی در پاسخ درباره تعاملات بین المللی گفت: تعامل و همکاری خوبی با کشورهای حاشیه دریای خزر برای حفاظت از «فک خزری» داریم. رییس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور افزود: همه دستگاه های اجرایی مرتبط مانند شیلات، ماهیان خاویاری و محیط زیست باید با تعامل برای حفاظت از این گونه تلاش کنند. وی تصریح کرد: متاسفانه در بخش مصرف آب، کشاورزی کشور ۷۰ درصد اب را هدر می دهد و تنها ۳۰ درصد راندمان دارد. وی بیان کرد: سموم استفاده شده در کشاورزی هم علاوه بر این که خاک و آب را صدمه می زنند به خود محصول هم آسیب می رسانند. منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید