بازداشت ۹۰ مخالف کوبایی

در حالی که روابط خصمانه کوبا و آمریکا پس از پنج دهه به تازگی احیا شده و جان کری قرار است طی چند روز آتی به هاوانا سفر کند، دولت کوبا حدود 90 فعال را بازداشت کرد.

لینک کوتاه کپی شد
به گزارش جی پلاس، به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیروهای امنیتی کوبا معترضان را که برخی از آنها ماسک‌هایی شبیه اوباما، رئیس جمهوری آمریکا بر صورت داشتند، به محاصره خود درآوردند. یکی از معترضان با محکوم کردن اوباما گفت که خبر دسامبر گذشته برای عادی سازی روابط میان دو دشمن قدیمی جنگ سرد سرکوب هاوانا علیه مخالفان را تشدید کرده است.
انجل مویا، زندانی سیاسی سابق درباره اوباما گفت: هرآنچه اتفاق می‌افتد تقصیر اوست. دولت کوبا جسورتر شده است. برای همین است که ما این ماسک را به صورت زده‌ایم برای اینکه تقصیر او (اوباما) است. این معترض پس از بیان این سخنان بازداشت شد. فعالان حامی دولت نیز با شعار "مرگ بر عوضی‌ها" مخالفت خود را با این معترضان نشان دادند. جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا جمعه این هفته برای شرکت در مراسم رسمی بازگشایی مجدد سفارت آمریکا در هاوانا به این کشور سفر می‌کند. دو کشور مذکور در ۲۰ ژوئیه رسما سفارت‌های خود را در کشورهای متبوع بازگشایی کردند. فعالان اپوزیسیون امیدوارند که کری با گروه‌های مخالف و اعضای سازمان‌های غیر دولتی در جریان این سفر دیدار کند. منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید