بعد از چندین ماه وزارت علوم در حالی رنگ آرامش به خود دیده است که هنوز ۲۷دانشگاه کشور از جمله دانشگاه تهران با سرپرست اداره می شوند.
به گزرارش جی پلاس، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که می توان از آن به عنوان یکی از پرحاشیه ترین وزارتخانه های دولت یازدهم نام برد با وجود تعیین تکلیف در دوماه گذشته همچنان سایه شوم بلاتکلیفی را بالای سر خود حس می کند. از آغاز دولت یازدهم حرف و حدیث هایی پیرامون وزرای علوم پیشنهادی چرخید که هنوز ترکش های آن بر بدنه این وزارتخانه جا خوش کرده است. تنها ۹ماه بدون وزیر ماندن برای وزارتخانه ای که توسعه علوم، تحقیقات و فناوری را بر عهده دارد مشکلاتی به بار می آورد که از جمله آن می توان به ۲۶دانشگاهی اشاره کرد که بدون رییس و با سرپرست اداره می شوند.
از جمله کارهایی که بعد از استیضاح رضا فرجی دانا نیمه تمام ماند و باید بیش از همه بر آن تاکید داشت تعیین تکلیف روسای ۲۷دانشگاه کشور از جمله مادر دانشگاه هاست که بعد از گذشت ۶ماه هنوز بدون رییس اداره می شوند. که اگر به سرانجامی نرسند هر گونه تلاش برای تعالی آموزش عالی بیهوده می نماید. پس از استیضاح رضا فرجی دانا شورای عالی انقلاب فرهنگی به ۱۳سرپرست دانشگاهی که در زمان وی انتخاب و پیشنهاد شده بودند رای اعتماد داد. زمانی که وزیر علوم جدید بر مسند وزارت نشست عدد ۳۴ را برای تعداد دانشگاه های با سرپرست اعلام کرد که شورای عالی انقلاب فرهنگی هفته گذشته به ۷نفر از آنها نیز رای اعتماد داد. البته در این میان اسامی دیده می شود که با وجود معرفی آنها به شورای عالی انقلاب فرهنگی اما هنوز رای اعتماد کسب نکردند. در حالی که مدت حکم یک سرپرست ۳ تا ۶ ماه است و باید در این مدت حکم آن‌ها به شورایعالی انقلاب فرهنگی ارائه و ریاستشان تائید شود ولی حکم سرپرستی برخی دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه تهران از ۶ ماه هم گذشته است. حسن غفوری‌فرد رئیس هیئت نظارت و بازرسی شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور سرپرست در دانشگاه بیش از ۶ ماه را خلاف قانون دانسته و بیان کرده بود: بعضی از سرپرستان نیز در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی برای بررسی صلاحیت مطرح شدند، اما رای نیاورند و همچنان به کار خود ادامه می‌دهند. سرپرست دانشگاه خوارزمی از جمله این افراد است که علیرغم رای نیاوردن در شورا و با وجود اینکه ۶ ماه از سرپرستی‌ اش می‌گذرد همچنان به کار خود در دانشگاه بر خلاف قانون ادامه می‌دهد. منبع: خبرآنلاین

دیدگاه تان را بنویسید