مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از اعزام روزانه ۵۰۰۰ نفر زائر نوروزی خبر داد و گفت: مشکل تاخیر پروازهای زائران برطرف شده است.

جی پلاس، محسن نظافتی در مورد اعزام‌های نوروزی زائران گفت: اعزام ۱۲۰ هزار زائر نوروزی به عتبات عالیات عراق از ۲۳ اسفند ماه آغاز شد و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه دارد و طی این مدت زائران اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه روزانه ۵۰۰۰ نفر برای زیارت مشرف می‌شوند، تاکید کرد: در مجموع در حال حاضر ۳۵ هزار زائر در عتبات حضور دارند.

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در خصوص تأخیر پروازهای زائران هوایی نیز اظهار داشت: دو الی سه روز به دلیل بدی آب و هوا، تأخیرهایی در پروازهای زائران ایجاد شده بود که این تاخیرها بیشتر در فرودگاه نجف بود و به دلیل آب و هوای نامناسب، پروازها از ایران انجام می‌شد اما در فرودگاه نجف امکان نشستن آنها وجود نداشت.

به گفته نظافتی، در حال حاضر مشکل خاصی وجود ندارد و وضعیت پرواز زائران نیز به صورت عادی در حال انجام است و مشکل تاخیرها برطرف شده است.

وی در مورد اعزام زائران به سامرا نیز گفت: بر اساس قولی که به زائران داده بودیم، اعزام زائران به سامرا طبق روال عادی انجام می‌شود.

منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید