کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل امسال نیز مانند سال‌های پیش می‌تواند هیجان‌انگیز باشد. یکی از اتفاقاتی که رخ دادنش چندان دور از انتظار نیست، به‌روزرسانی بزرگی برای Siri، دستیار صوتی اپل، است.

به گزارش جی پلاس، از اولین باری که سیری به عنوان دستیار صوتی گوشی‌های اپل معرفی شد زمان زیادی می‌گذرد. حال این دستیار صوتی رقیبان دیگری نیز پیش روی خود می‌بیند: گوگل ناو، کورتانای مایکروسافت و آلکسا هوش مصنوعی اسپیکر هوشمند شرکت آمازون. اپل سال گذشته استارت‌آپ انگلیسی پردازش گفتارVocalIQ را خریداری کرد و قصد دارد دستاوردهای این استارت‌آپ در زمینه پردازش گفتار برای انجام درخواست‌ها و فراگیری ماشینی را به Siri منتقل کند.

وب‌سایت Business Insider در این زمینه می‌نویسد:

به گفته یکی از افرادی که به VocalIQ نزدیک است، محصول آن‌ها از رقبای فعلی سیری یعنی گوگل ناو، آلکسا و کورتانا بسیار منعطف‌تر و قدرتمندتر است. می‌توان گفت که اپل با خرید VocalIQ، پیش از آنکه بتواند اپلیکیشن مستقل خود را منتشر نماید، حرکت بسیار هوشمندانه‌ای انجام داد. پس از تصاحب این استارت‌آپ نیز اپل تمامی اعضای آن را حفظ کرد تا بر روی فعالیت‌های پیشین خود تمرکز داشته باشند و بتوانند تولیداتشان را به سیری منتقل کنند. اعضایی که پیش از آن در گروه سیستم‌های گفت‌وگوی دانشگاه کمبریج مشغول فعالیت بودند.

قبل از اینکه اپل این استارت‌آپ را بخرد، VocalIQ محصولش را مقابل سیری، گوگل ناو و کورتانا آزمایش کرده بود و نتایج این آزمایش خیره‌کننده بوده است: محصول این شرکت ۹۰ درصد درخواست‌ها را با موفقیت انجام داده است در حالی که درصد موفقیت گوگل ناو، سیری و کورتانا تنها ۲۰ درصد بوده است.

پلتفرم VocalIQ به اندازه کافی منعطف است که بشود آن را برای انجام هر چیزی برنامه‌نویسی کرد. به عبارت دیگر اپل به کمک VocalIQمی‌تواند سیری را به دستیاری تبدیل کند که همه چیز را بسیار بهتر از قبل انجام دهد.

VocalIQ برای انجام درخواست‌ها از فراگیری ماشینی استفاده می‌کند و به کمک هوش مصنوعی می‌‎تواند یک گفتگوی دنباله‌دار را با مخاطب دنبال کند. این تکنولوژی حتی می‌تواند به عنوان کنترل‌کننده صوتی در ماشین‌های هوشمند مورد استفاده قرار بگیرد. حوزه‌ای که طبق شایعات اپل مدتی‌ است وارد آن شده است. باید تا WWDC 2016 منتظر ماند و دید آیا Siri به یافته‌های VocalIQ مجهز خواهد شد یا نه.

دیدگاه تان را بنویسید