نحوه تغییر مرورگر پیش فرض در ویندوز ۱۰

با بروزرسانی سیستم‌عامل‌تان به ویندوز 10، مرورگر پیش‌فرض شما به Microsoft Edge تغییر می‌کند. در این حالت باید مراحل بیشتری را در مقایسه با ویندوز‌های قبلی برای بازگشت به حالت اولیه طی کنید.

لینک کوتاه کپی شد
به گزارش جی پلاس، وقتی که در حال نصب ویندوز ۱۰ هستید، این سیستم‌عامل با حقه‌ای نه چندان خوشایند، یکی از مهم‌ترین حق انتخاب‌های کاربر یعنی تعیین مرورگر پیش‌فرض را از شما می‌گیرد.
اگر در حین نصب، حالت Express installation را انتخاب کنید (که اغلب کاربران آماتور همین گزینه را انتخاب می‌کنند)، ویندوز ۱۰ به صورت اتوماتیک، مرورگر پیش‌فرض شما را Microsoft Edge قرار می‌دهد. شما هم به راحتی قادر به تغییر آن به کروم یا فایرفاکس نخواهید بود.
این محدودسازی کاربران، باعث نارضایتی مدیرعامل موزیلا هم شده است. «کریس بیرد» در نامه‌ای سرگشاده که اخیرا در اختیار رسانه‌ها قرار داده، از انحصار و پیچیده‌تر شدن فرایند تعیین مرورگر پیش‌فرض ویندوز به شدت انتقاد کرده است.
اما چه راهی برای بازگرداندن مرورگر پیش‌فرض به کروم یا فایرفاکس وجود دارد؟
برای این کار کافی است استارت منو را باز کرده و روی Setting و سپس System کلیک کنید. در تنظیماتی که در اختیارتان قرار می‌گیرد، گزینه Default Apps را که در پایین سمت چپ قرار دارد، انتخاب کنید. سپس به سمت پایین صفحه بیایید و بر روی Web browser کلیک کنید. (اگر مرورگر پیش‌فرض شما Edge باشد، باید آیکون آن را مشاهده کنید.)
نهایتا در لیستی که برای شما باز می‌شود، مرورگر دلخواه خود را به عنوان مرورگر پیش‌فرض انتخاب کنید. به این ترتیب، هر لینکی که در ویندوز ۱۰ باز کنید به صورت اتوماتیک توسط مرورگر دلخواه شما باز خواهد شد.
منبع: ایستنا

دیدگاه تان را بنویسید