یاسر هاشمی با بیان اینکه آقای هاشمی رویکردی حمایتی درباره کابینه دکتر روحانی در پیش گرفته اند و معتقدند دولت با پشتیبانی ارکان نظام و ملت می تواند دستاوردهای چشمگیری در عبور از مشکلات به دست آورد، گفت: آیت الله هاشمی در انتخاب کابینه فقط مشورت داده اند.


یاسر هاشمی مشاور حسن روحانی، در حاشیه هم اندیشی فرزندان شهید و ایثارگر دفاع مقدس در پاسخ به این سوال که شایعه دخالت آیت الله هاشمی در ترکیب کابینه تا چه اندازه به واقعیت نزدیک است، پاسخ داد: می‌دانم آقای هاشمی در انتخاب‌ها و انتصاب‌های دکتر روحانی قصد دخالت نداشته و ندارد اما هر لحظه که رئیس جمهور یازدهم نیاز به مشورت با ایشان را دارد، دریغ نمی‌کنند.
به گزارش جماران به نقل از ایلنا، رئیس دفتر هیات امنای دانشگاه آ‍زاد اسلامی افزود: می‌توانم بگویم نقش آقای هاشمی رفسنجانی در انتخاب گزینه‌های دولت تدبیر و امید براساس نیاز مشورتی رییس دولت بوده اما اینکه برخی می‌گویند رییس مجمع تشخیص، وزیر یا شخص خاصی را وارد کابینه یا از لیست وزیران حذف کرده از واقعیت فاصله دارد.
وی با بیان اینکه رییس دولت یازدهم از سازمانی کوچک به پاستور نیامده، گفت: دکتر روحانی سال‌ها در حساسترین نهادهای نظام فعالیت داشته و به خوبی بر نقاط ضعف و قوت حوزه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی اشراف دارد به همین دلیل نمی‌توان او را نا‌آشنا به افراد و نیازهای کشور دانست.
مشاور روحانی در پاسخ به این پرسش که با توجه به انتقادهای اعضای جبهه پایدارای در مجلس نسبت به وزرای معرفی شده، به نظر شما کابینه دولت تدبیر و امید تا چه اندازه به شعارهای انتخاباتی رئیس جمهور نزدیک است، اظهار داشت: وزیران پیشنهادی به مجلس افراد متخصص، ‌توانمند و با رویکرد سیاسی معتدل هستند و نگاهی مختصر به سوابق و فعالیت آن‌ها نشان می‌دهد که همواره در خدمت مردم و انقلاب بوده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.