پژو ۵۰۰۸ دارای مشخصه‌های مثبت زیادی است و تولید آن در جهت تلاش برای غنی‌سازی خودروهای کلاس C انجام خواهد گرفت، این خودرو تمامی هواداران و حتی منتقدان پٰژو را نیز تحت تاثر قرار خواهد داد. به گزارش جی پلاس، چیزی که مشاهده می‌شود خودرویی زیبا مجهز به خیل عظیمی از تجهیزات پیشرفته و مدرن است. پژو در این مدل کابین i-Cockpit را به نمایش گذاشته است و در کنار آن پلتفرم Efficient Modular Platform 2 و تعداد زیادی تجهیزات ایمنی را در این خودرو به کار برده است. در ادامه نگاهی عمیق‌تر به این خودرو خواهیم داشت.

طراحی خارجی

پژو ۵۰۰۸ جدید به شکل امیدوار کننده‌ای، زبان طراحی زیبای این شرکت را به نمایش می‌گذارد. این خودرو ابعاد بزرگی دارد و طراحی آن خشن و عضلانی است. زیبایی در این خودرو تلفیقی از خشونت و جزئیات ظریف است. خطوط صاف زیبایی در طراحی آن وجود دارند و از منحنی‌های کافی نیز در جزئیات آن‌ها استفاده شده است که نتیجه‌ی آن زیبایی محض است. جلوپنجره‌ی زیبای این خودرو دارای پوشش کرومی است و در عقب خودرو یک نوار به رنگ مشکی براق به چشم می‌خورد که چراغ‌های LED عقب را در خود جای داده است. رینگ های بزرگ این خودرو نیز همانطور که مشاهده می‌کنید دارای طراحی چشم نواز و پخته ای هستند.

طراحی داخلی

پژو ۵۰۰۸ طراحی کابین ظاهری خوب و البته تکنولوژی بالایی هم دارد. در این کابین از دو عدد صفحه نمایش برای سیستم اطلاع رسانی و سرگرمی استفاده شده است. بر روی غربیلک فرمان چند منظوره‌ی ۵۰۰۸ نیز به تعداد کافی کلید وجود دارد تا در تمامی شرایط جاده‌ای یاور راننده باشد. تنها چیزی که به مذاق خوش نمی‌آید استفاده از پلاستیک با ظاهر ارزان قیمت در نقاط مختلف کابین است. یک نکته‌ی قابل توجه نیز در مورد کابین این خودرو وجود دارد و آن چیدمان صندلی‌ها است. در ردیف دوم ۵۰۰۸ از سه عدد صندلی مستقل استفاده شده است که هر کدام جداگانه توانایی تنظیم زاویه و عمق را دارند. همچنین از دو صندلی جدا نیز در ردیف سوم استفاده شده است. در انتها نیز باید اشاره کرد که فضای صندوق بار این خودرو معادل ۱۰۶۰ لیتر است. پژو ۵۰۰۸ در مبحث تجهیزات رفاهی و لوکس، تیم پژو عملکرد خوبی در زمینه‌ی کاهش نفوذ صدا به داخل کابین داشته‌اند و البته چند آپشن خوب دیگر نیز در این بخش وجود دارد؛ مانند: سیستم ماساژور چند نقطه‌ای برای صندلی‌های جلو به صورت آپشن، سیستم پیشرفته‌ی Hi-Fia از برند FOCAL، سقف شیشه‌ای پانوراما، آینه‌ی مرکزی مجهز به صفحه نمایش و سیستم رهیاب ماهواره ای سه بعدی. سیستم‌های کمکی موجود در خودرو نیز در ارائه‌ی راحتی هرچه بیشتر به راننده مشارکت دارند. خریداران این مدل به امکاناتی چون سیستم کنترل کشش پیشرفته، سیستم سفارشی کمکی فرود از تپه‌، سیستم ترمز اضطراری خودکار، هشدار فاصله، سیستم فعال حرکت بین خطوط، سیستم هشدار هوشیاری راننده، سیستم چراغ پویا و کروز کنترل فعال هوشمند دسترسی خواهند داشت.

قوای محرکه

پژو ۵۰۰۸ مدل کاملا جدید پژو ۵۰۰۸ از پلتفرم Efficient Modular Platform 2 استفاده می‌کند و به جدیدترین پیشرانه‌های موجود با استاندارد یورو ۶.۱ مجهز خواهد شد. مشتریان امکان انتخاب پیشرانه‌ی دیزلی و بنزینی را برای این مدل خواهند داشت که هر دوی آن‌ها دارای میزان انتشار گاز دی اکسید کربن به میزان ۱۱۷ گرم برای مدل بنزینی و ۱۰۸ گرم برای مدل دیزلی هستند. پژو در این مدل کار بزرگی را انجام داده است، با این وجود برای انجام تست رانندگی جامع با این خودرو باید تا زمان ورود به بازار آن یعنی بهار ۲۰۱۷ صبر کرد. پژو ۵۰۰۸ منبع: زومیت

دیدگاه تان را بنویسید