کارمند سابق یکی از مراکز خرده‌فروشی اپل طی مصاحبه‌ای اطلاعاتی در مورد شرایط کاری خود در مرکز متبوعش افشا کرده است که می‌تواند جالب توجه باشد.

به گزارش جی پلاس، یکی از کارکنان خرده‌فروشی‌های اپل اخیرا طی مصاحبه‌ای با وب‌سایت Business Insider اطلاعاتی افشا کرده است که نشان می‌دهد کارمندان این مراکز چه وضعیتی را تحمل می‌کنند. ممکن است که این مصاحبه‌ تصور متفاوتی از وضعیت کاری کارمندان در ذهن شما به وجود آورد.

این کارمند ناشناس از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ در یکی از مراکز خرده‌فروشی اپل در انگلستان مشغول کار بوده و گفته است که کارمندان اپل در این مراکز به ازای هر ساعت کار تنها ۸ پوند دریافت می‌کنند؛ مبلغی که حتی برای خرید یکی از محصولاتی که در آن مرکز به فروش می‌رسانند نیز کافی نیست. از طرف دیگر این کارمند گفته است که اپل هیچ پاداشی برای کارکنانش در نظر نمی‌گیرد. اینکه یک یا صدها دستگاه از محصولات این شرکت را بفروشند و یا اینکه بتوانند مشتری خوبی جذب کنند برای اپل تفاوتی ندارد. در هر صورت پاداشی به آن‌ها داده نمی‌شود. درواقع تنها پاداش اپل به کارکنانش به رسمیت شناختن آن‌هاست.

از طرف دیگر قوانین داخلی اپل باعث می‌شود که امکان پیشرفت کارمند پاره‌وقت به مقام‌های مدیریتی این شرکت بسیار کم باشد. در عوض اپل ترجیح می‌دهد که مدیرانش را از میان مدیران سایر شرکت‌ها انتخاب کند.

این کارمند سابق در مورد تجربه‌های کار در فروشگاه اپل نیز سخنانی به میان آورده و رفتار مردم با کارکنان مرکز را بسیار بد توصیف کرده است. او گفته است که حدود ۶۰ درصد مراجعان مرکزی که در آن مشغول کار بوده پیش از اینکه برای حل مشکلشان به مرکز مراجعه کنند حتی جستجویی ساده نیز انجام نداده بودند و بدون رزرو وقت قبلی به جنیوس بار، بخشی از فروشگاه اپل برای رسیدگی حضوری به مشکلات مشتریان، مراجعه می‌کردند و رفتاری بسیار بی‌ادبانه با کارکنان فروشگاه داشتند.

او در ادامه صحبت‌هایش به این اشاره کرده که یک ‌بار برای اینکه حاضر نشده درخواست خارج از قرارداد خدمات پس از فروش یک مشتری را انجام دهد، تهدید به مرگ شده است! او گفته مشتری تهدید کرده است که او را با ماشینش زیر خواهد گرفت. این کارمند اضافه کرده که دریافت تهدید‌ مرگ از مشتریان برای کارکنان امری عادی شده است.

البته کار کردن در مراکز خرده‌فروشی اپل مزایایی هم برای کارمندانش دارد. آن‌ها اگر قصد خرید محصولات اپل را داشته باشند، از ۱۵ درصد تخفیف بیشتر برخوردارند و در برخی موارد می‌توانند مستقیما با تیم کوک، مدیرعامل اپل، ارتباط برقرار کنند.

شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که اگر یک کارمند فروشگاه اپل گوشی هوشمندی از شرکت رقیب، سامسونگ، داشته باشد، با او چه رفتاری می‌شود. این کارمند ناشناس گفته است که نگاه‌های سایر افراد آن مرکز به شما عجیب و غریب خواهد بود، اما هیچ‌کس شما را مجبور نمی‌کند از آیفون استفاده کنید.

البته صحت اظهارات این فرد مورد تردید است، زیرا اپل در اولین روز کاری با کارمندان مراکز فروشش پیمان‌نامه عدم افشای اسرار امضا می‌کند و عجیب است که این کارمند سابق تا این حد اطلاعات را افشا کرده و عملا به این پیمان‌نامه پایبند نبوده است.

منبع: جی اس ام

دیدگاه تان را بنویسید