دانگ فنگ H30 کراس، خودروی کراس اوور (شاسی‌بلند شهری) است که به زودی در خیابان‌های ایران تردد خواهد کرد. این خودروی چینی قرار است در بازار شاسی‌بلندها و کراس اوورها با خودروهای موجود که بیشترشان کره‌ای و چینی هستند رقابت کند. به گزارش جی پلاس، این خودرو قرار است به زودی پیش فروش شود و از مردادماه به بازار ارائه شود. اچ۳۰ کراس توسط ایران خودرو به بازار عرضه خواهد شد. اما این خودرو چه مشخصاتی دارد.؟

مشخصات H30

H30 کراس از پیشرانه TU5 با حجم ۱۶۰۰ سی‌سی به همراه ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ بهره می‌برد. این خودروی شاسی بلند شهری دارای ۱۰۵ اسب بخار توان خروجی در ۵۷۵۰ دور در دقیقه است. H30 دارای استاندارد آلایندگی یورو ۴ است. طول این کراس اور چینی ۴۳۵۱ میلی‌متر، عرض آن ۱۷۶۰ میلی‌متر و ارتفاعش ۱۵۲۸ میلی‌متر است. وزن خالص H30 کراس ۱۲۳۰ کیلوگرم است. اچ۳۰ کراس حجم باک بنزین ۵۱ لیتری دارد و مصرف سوخت ترکیبی آن ۷.۰۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است. این خودرو با شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۱۲.۵ ثانیه، تا حداکثر ۱۸۳ کیلومتر بر ساعت سرعت می‌گیرد. جعبه دنده این خودرو نیز خودکار است. این خودرو دارای آپشن‌هایی مانند: سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم چندرسانه‌ای با صفحه نمایش لمسی ۶.۵ اینچی، آینه‌های جانبی دارای سیستم گرمایش، روکش چرمی غربیلک فرمان، سنسور کمکی پارک، صندلی راننده با قابلیت تنظیم دستی در ۶ جهت، صندلی عقب تاشو، کامپیوتر سفری و فرمان هیدرولیک مجهز به کلیدهای فرمان اشاره کرد.
مشخصات میزان
نوع پیشرانه TU5
حجم پیشرانه (سی‌سی) ۱۶۰۰
تعدا سیلندر ۴
تعداد سوپاپ ۱۶
حداکثر قدرت خروجی (اسب بخار) ۱۰۵
حداکثر گشتاور (نیوتن متر) ۱۴۲
استاندارد آلایندگی یورو۴
جعبه دنده اتوماتیک
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت (ثانیه) ۱۲.۵
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) ۱۸۳
حجم باک بنزین (لیتر) ۵۱
مصرف سوخت (لیتر در ۱۰۰ کیلومتر) ۷.۰۴
طول (میلی‌متر) ۴۳۵۱
عرض (میلی‌متر) ۱۷۶۰
ارتفاع (میلی‌متر) ‍‍۱۵۲۸
فاصله دو محور (میلی‌متر) ۲۶۱۰
وزن خالص (کیلوگرم) ۱۲۳۰

قیمت و نحوه فروش H30 کراس

هنوز از قیمت این خودرو خبر رسمی منتشر نشده است اما برخی از سایت‌های خبری به صورت غیر رسمی نحوه فروش آن را اعلام کرده‌اند. البته در این خبرها نیز از قیمت تمام شده اچ ۳۰ خبری نیست و فقط مبلغ پیش پرداخت معلوم شده است. بر اساس این خبر کراس اوور اچ ۳۰ از ۵ تا ۳۱ اردیبهشت برای عرضه در مرداد، شهریور، مهر و آبان پیش فروش می‌شود. برای پیش خرید H30 کراس باید ۲۳ میلیون تومان پرداخت کنید. سود مشارکتی این پیش فروش ۲۱ درصد و سود انصراف ۱۹ درصد است. اچ۳۰ در رنگ‌های مشکی، خاکستری، نقره‌ای و سفید پیش فروش می‌شود. منبع: زومیت

دیدگاه تان را بنویسید