سونی در جریان برگزاری کنگره‌ی موبایل بارسلون نسل جدیدی از محصولات سری اکسپریا زد را معرفی نکرده و به جای اکسپریا زد ۶، محصولات دیگری را که خانواده‌ی جدیدی از گوشی‌های هوشمند را تشکیل می‌دادند، رونمایی کرد. به گزارش جی پلاس، گوشی‌های سری اکسپریا ایکس در جریان MWC 2016 معرفی شدند، اما این همه‌ی ماجرا نبود؛ چرا که معرفی این گوشی‌های هوشمند شایعاتی را نیز به همراه داشت که حاکی از توقف تولید محصولات اکسپریا زد بود. پس از گمانه زنی‌های متعدد در مورد ادامه یا توقف تولید محصولات سری اکسپریا زد، حال سونی رسما در این خصوص اظهار نظر کرده و به همه‌ی شایعات در مورد توقف تولید سری زد خود پایان داده است. این کمپانی در بیانیه‌ای که منتشر کرده، این چنین اظهار نظر نموده است:

گوشی‌های هوشمند سری اکسپریا زد سونی به بالاترین درجه‌ای که برای آن در نظر گرفته شده بود، رسیدند. اکسپریا ایکس نشان دهنده‌ی تحول و فصل دیگری از استراتژی ما در زمینه‌ی تولید محصولات است. محصولات سری اکسپریا زد به منظور ارائه‌ی آخرین فناوری‌هایی که سونی به آن‌ها دست یافته بود، تولید و روانه‌ی بازار می‌شد؛ حال آنکه فلسفه‌ی تولید محصولات سری اکسپریا ایکس، ارائه‌ی بهترین تجربه‌ی کار با محصولات سونی در زمینه‌ی عملکرد دوربین، مصرف بهینه‌ی باتری و طراحی است.
با این اظهار نظر می‌توان به روشنی فهمید که دیگر عمر محصولات سری اکسپریا زد سونی به پایان رسیده است و نباید در انتظار رونمایی و عرضه‌ی اکسپریا زد ۶ این کمپانی باشیم. یکی از مواردی که در مورد اظهار نظر سونی بسیار جلب نظر می‌کند، رویکرد این کمپانی در مورد محصولات سری اکسپریا ایکس است. به نظر می‌رسد سونی تلاش می‌کند تا محصولات سری اکسپریا ایکس را در قالب تولیداتی که در میان گوشی‌های هوشمند رده بالا جای می‌گیرند، روانه‌ی بازار کند. این نگرش را نه تنها در بیانیه‌ی سونی، بلکه در محصولات معرفی شده در کنگره‌ی موبایل بارسلون نیز می‌توان به روشنی دید. سونی در بارسلون از اکسپریا X، اکسپریا XA و اکسپریا X Performance رونمایی کرده که با وجود بهره‌گیری از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ و دوربین قدرتمند، از نظر نمایشگر هنوز پشت سر زد ۵ پریمیوم قرار دارد. این تغییر استراتژی را باید سیاستی لازم برای بقای سونی خواند که شاید بتواند این کمپانی را به روزهای خوب بازگرداند. منبع: زومیت

دیدگاه تان را بنویسید