اگرچه روند نزولی در تعداد سفارش های ثبت شده برای خرید هواپیماهای جدید در نمایشگاه هوایی سنگاپور که هفته گذشته برگزار شد، رکود در این صنعت را نشان می دهد، ولی بازار جت های شخصی همچنان داغ است. به گزارش جی پلاس، غرفه های شرکت های سازنده جت های شخصی امسال نیز شاهد صف های طولانی بازدیدکنندگان بودند، و طبق اعلام چند شرکت فعال در این حوزه، صف خریداران جت های شخصی از این هم طولانی تر است. استیو کاس مدیرعامل شرکت جت استریم در این باره گفته: "اگر امروز برای خرید یکی از این هواپیماها ثبت نام کنید، اولین نوبتی که می توانیم به شما بدهیم سال ۲۰۱۸ است." جت استریم با عرضه مدلی جدید موفق شده مسافت قابل طی کردن با هر بار سوخت گیری را افزایش دهد و چند قابلیت دیگر نیز به جت های شخصی این شرکت افزوده شده است. رشد تقاضای بازار طی ده سال اخیر چشمگیر بوده، به ویژه در قاره آسیا. به گفته استریم، ده سال پیش ۱۴۰۰ جت شخصی توسط این شرکت در اختیار مشتریان قرار گرفته بود، و این رقم در حال حاضر به ۲۵۰۰ فروند رسیده است. بیشترین رشد تقاضا در منطقه شرق آسیا به چشم می خورد، جایی که تا ده سال پیش تنها ۳۵ فروند از محصولات جت استریم در آن مستقر بود ولی حالا این تعداد به نزدیک به سیصد فروند رسیده است. حال نگاهی به برترین محصولات معرفی شده در نمایشگاه هوایی سنگاپور خواهیم انداخت: جکی چان از جمله مشتریان شرکت امبرایر است. او به تازگی یک فروند هواپیمای امبرایر ۵۰۰ را خریداری کرده است. این هواپیما با هر بار سوخت گیری قادر به طی کردن ۵۷۸۸ کیلومتر است، سرعت آن به ۰.۷ ماخ می رسد و گنجایش ۱۲ سرنشین را دارد.

Jet
تازه ترین محصول شرکت گلف استریم با صف طولانی بازدیدکنندگان روبرو شد. این هواپیما قادر است با هر بار سوخت گیری ۱۳۸۹۰ کیلومتر را طی کند و سرعت آن به ۰.۹۲۵ ماخ می رسد. نوزده صندلی برای سرنشینان در نظر گرفته شده که ده تا از آنها به تخت خواب تبدیل می شوند. تغییرات میزان فشار هوا در این هواپیما به حداقل رسیده، در نتیجه تنفس در آن آسان است و خستگی ناشی از پروازهای طولانی بسیار کمتر شده است. پنجره های بیضی شکل بزرگ یکی از اجزای اصلی هویت جت های گلف استریم هستند.
Jet
Jet
Jet
جت شخصی بمباردیه گلوبال ۶۰۰۰ با حداکثر سرعت ۰.۸۸ ماخ و قابلیت طی کردن ۱۱۱۱۲ کیلومتر با هربار سوخت گیری، رقیب اصلی گلف استریم G650 محسوب می شود. این هواپیما سیزده صندلی دارد و هفت تای آنها به تخت خواب تبدیل می شوند. خلبان در کابین دید کاملی از اطراف دارد و اطلاعات مهم در مقابل چشمان وی روی شیشه نمایش داده می شود. نسل بعدی این هواپیما قادر به طی کردن ۱۳۷۰۵ کیلومتر خواهد بود. اگر هوس حمام آب گرم به مدت ۴۰ دقیقه را هم داشته باشید، این جت شخصی شما را نا امید نمی کند.
Jet
Jet
Jet
Jet
منبع: تک شات

دیدگاه تان را بنویسید