وزیر ارتباطات: تا نوروز ۹۵ قیمت اینترنت کاهش و پهنای باند به ۸۰۰ مگابیت افزایش می‌ یابد

محمود واعظی درباره‌ی قیمت اینترنت گفت که تا پیش از پایان سال هزینه اینترنت کاهش خواهد یافت و نباید یک خانوار به خاطر استفاده بالاتر از پهنای باند هزینه بیشتری پرداخت کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن اعلام کاهش قیمت اینترنت تا پایان سال، گفت که پهنای باند بین‌الملل نیز تا عید به عدد ۸۰۰ مگابیت بر ثانیه برسد. دو سئوال ما از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و پاسخ او به شرح زیر است: گفته بودید به ازای پهنای باند داخلی ۲۰ درصد پهنای باند بین‌المللی خواهیم داشت. هم اکنون ۴ ترابیت بر ثانیه ترافیک داخلی داریم و تنها ۳۰۷ گیگابیت بر ثانیه ترافیک بین‌الملل، این فاصله تا ۲۰ درصد چه زمانی تأمین می‌شود؟

هم‌اکنون باید ۲۰ درصد ۴ ترابیت بر ثانیه یعنی ۸۰۰ گیگابیت بر ثانیه ترافیک بین‌المللی داشته باشیم. مقدمات این کار فراهم می‌شود و امیدواریم این پروژه تا عید آماده شود. ولی اصراری نداریم وقتی ما در داخل کشور دیتاسنترهای مختلفی می‌زنیم و برنامه‌های زیادی برای کش کردن سایت‌های خارجی در داخل کشور داریم تا اطللاعات مورد نیاز مردم را به داخل کشور بیاوریم، حتما مجبور باشیم پهنای باند بین‌الملل را تأمین کنیم و ارز از کشور خارج کنیم. اما تا زمانی که شبکه ما برای این کش کردن آماده شود، ۲۰ درصد پهنای باند بین‌الملل را تأمین می‌کنیم.
شرکت ارتباطات زیر ساخت لینک‌های داخلی را بسیار ارزان‌تر از لینک‌های خارجی به شرکت‌‌های اینترنتی واگذار می‌کند اما شرکت‌ها اینترنت داخلی و بین‌الملل را با ارزش و قیمت بالا به مردم واگذار می‌کنند. برای نظارت بر این مورد و کاهش قیمت اینترنت برای کاربران چه برنامه‌ای دارید؟
این مورد همیشه مورد توجه من هم بوده است. بالاخره وقتی مردم زیاد از پهنای باند استفاده می‌کنند باید سهمی در سبد خانوار داشته باشند. نمی‌توانند همینطور که از پهنای باند بیشتر استفاده می‌کنند هزینه زیادی بپردازند. ما به دنبال این هستیم که ادامه کار سال گذشته در کاهش ۲۵ درصدی تعرفه پهنای باند ثابت و یک دهم کردن پهنای باند همراه را ادامه دهیم. با آماده شدن نتیجه بررسی‌مان در پایان امسال هم خودمان تعرفه را در شرکت ارتباطات زیر ساخت کاهش دهیم و هم اپراتورها و شرکت‌های ثابت این قیمت را کاهش دهند.
منبع: زومیت

دیدگاه تان را بنویسید