اولین تصویر کامل از قسمت روشن زمین

ماهواره جدید هواشناسی فضایی ناسا، اولین تصویر کامل را از قسمت روشن زمین گرفت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، فضاپیمای رصدخانه ای آب و هوای اعماق فضا، که در فاصله ۱٫۶ میلیون کیلومتری از سطح زمین قرار دارد، این تصویر را در تاریخ ششم ژوئیه ۲۰۱۵ از زمین برداشته است.

تصویر نشان می دهد که قسمت اعظم آمریکای شمالی و آمریکای مرکزی توسط ابرهای ضخیم پوشیده شده اند. همچنین قسمت هایی از ساحل شمال غرب آمریکای جنوبی و آمازون در تصویر قابل مشاهده هستند.

انعکاس خورشید را می توان تلالو ابرها و در اقیانوس آرام در مرکز این تصویر مشاهده کرد.

«آدام زابو» یکی از دانشمندان پروژه «DISCOVR»، در مرکز پرواز فضایی «گودارد» ناسا می گوید:‌ « تصاویر ارسالی به وضوح ساختار شن و ماسه های بیابان ها، سیستم های رودخانه ای و الگوهای ابری پیچیده را نشان می دهد. داده های عظیمی برای اکتشافات بعدی دانشمندان به دست آمده است.»

تصویر جدید ترکیبی از تصاویر قرمز، آبی و سبز است که توسط دوربین تصویر برداری رنگی «DISCOVR» گرفته شده است.

این تیم تحقیقاتی اکنون در حال کار بر روی نسخه جدیدی از تصاویر است که بر روی جنبه های زمینی تأکید دارد و رنگ های مایل به آبی را که قاره را خاکستری نشان می دهد حذف می کند. ایجاد این رنگ به دلیل پراکنده شدن نور خورشید توسط مولکول های هوا در جو زمین است.

این ماهواره که در ماه فوریه سال جاری میلادی به فضا پرتاب شد، دائماً در حال نظارت بر قسمت های روز سیاره زمین بوده و غلظت اوزون و ذرات معلق، شامل گرد و خاک و مقادیر خاکسترهای آتشفشانی، ارتفاع ابرها، ویژگی های پوشش گیاهی، اشعه ماوراء بنفش و قدرت بادهای خورشیدی را اندازه گیری می کند.

برگرفته از: abc.net

دیدگاه تان را بنویسید