ربات احساسی، عضو جدید خانواده‌ها

شرکت ربات‌سازی « Blue Frog Robotics» از نسل جدید ربات‌های هوشمند احساساتی برای گرم کردن فضای احساسی خانواده‌ها و سرگرمی بیشتر کودکان رونمایی کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، ربات جدید این شرکت با نام «JIBO » قادر است تا با فعالیت‌هایی همچون ارتباطات، امنیت خانه، سرگرمی و در نهایت نگهداری سالمندان به عنوان عضو جدید خانواده پذیرفته شود.

ربات« JIBO» به سه چرخ مجهز شده که آن را قادر می‌سازد تا به طور همزمان به تمام جهت‌ها حرکت کند. سرعت این ربات حدود ۷۰ سانتیمتر در ثانیه است. همچنین این ربات حدود ۵۶ سانتیمتر ارتفاع داشته و وزن آن نیز حدود پنج کیلوگرم است.

طبق اعلام شرکت سازنده، کاربران می‌توانند این ربات را از طریق یک تبلت هشت اینچی که نقش صورت این ربات را بازی می‌کند کنترل کنند. فضای ذخیره‌سازی اطلاعات این ربات نیز حدود ۱۶ گیگابایت بوده و با یک بار شارژ کامل قادر است بین هشت تا ۱۰ ساعت فعالیت کند.

شرکت سازنده در مورد نوآوری‌های انجام گرفته در این ربات هوشمند افزود: تعداد زیادی از حسگرهای متنوع باعث افزایش عملکردهای این ربات شده است. برخی از این حسگرها شامل دوربین، سونوگرافی ، مادون قرمز، سنسورهای گرمایی، حسگرهای تعیین فاصله و دما و حسگرهای تشخیص وضعیت زمین هستند.

عملکرد مجموع سنسورها و پردازش اطلاعات دریافتی از آنها در پردازشگر ربات در نهایت باعث روانی حرکت و سرعت در وظایف می‌شود.

این ربات قادر است تا به آسانی چهره‌ها را تشخیص دهد و به طوره مزمان ببیند، گوش دهد و صحبت کند. زبان پیش‌فرض این ربات انگلیسی است اما می‌توان از زبان‌های دیگر مثل ژاپنی، چینی، کره‌ای، ایتالیایی و سایر زبان‌ها نیز استفاده کرد.

طبق اعلام شرکت سازنده قیمت این ربات تنها ۵۴۹ دلار است که با توجه به امکانات موجود در آن بسیار مناسب به نظر می‌رسد.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید