پژوهش‌های کاربردی در زمینه پزشکی نداریم

رئیس انجمن آموزش علوم پزشکی با اشاره به اینکه افراد اندکی عضو هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌شوند، گفت: پژوهش‌های کاربردی در زمینه پزشکی توسط این افراد انجام نمی‌شود.

لینک کوتاه کپی شد
به گزارش جی پلاس، بهرام عین اللهی رئیس انجمن آموزش علوم پزشکی با اشاره به انتخاب نادرست هیئت علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی اظهار کرد: اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی به درستی انتخاب نمی‌شوند و این افراد وقت کافی در زمینه آموزش دانشجویان نمی‌گذارند، این مسئله در تمام سطوح و دانشگاه‌های علوم پزشکی وجود دارد.
رئیس انجمن آموزش علوم پزشکی افزود: تعداد اندکی، عضو هیئت علمی دانشگاههای علوم پزشکی می‌شوند و در این میان پژوهش‌های کاربردی در حوزه علوم پزشکی انجام نمی‌دهند.
بیشتر پژوهش‌های اعضای هیئت علمی به ارتقای شغلی آنها منجر می‌شود.
عین اللهی تصریح کرد: پژوهش‌های حوزه پزشکی در کشورهای دیگر از قبیل ژاپن به تولید منجر می‌شود و این مسئله در کشور ما وجود ندارد. این مسئله به نبود فرهنگ تولید پژوهش‌های کاربردی باز می‌گردد و یکی از دلایل آن به دلال بودن و واسطه گری شرکت‌های حوزه پزشکی مربوط می‌شود.
وی بیان کرد: شرکت‌های حوزه پزشکی تولیدی کردن پژوهش‌هی این حوزه را مقرون به صرفه نمی‌دانند. همین مسئله سبب می‌شود تا پژوهش‌های این حوزه به فناوری تبدیل نشود و این شرکتها به ایفای نقش دلالی خود در زمینه پزشکی می‌پردازند.
آموزش پزشکی از مسائل مهم در این حوزه محسوب می‌شود و هر گونه اشکالی در این زمینه می‌تواند بر سلامت افراد جامعه تاثیر بگذارد. آموزش نامناسب پزشکی وقت کافی نگذاشتن برای آموزش دانشجویان این حیطه می تواند اثرات زیانباری را بر جامعه بگذارد و جامعه را با انبوه پزشکانی رو به رو کند که دانش لازم را در خصوص پزشکی ندارند یا اطلاعات اندکی دارند. این مسئله می‌تواند در زمینه رضایتمندی مردم از پزشکان نیز تاثیر بگذارد.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاه تان را بنویسید